Nekromanti Bästa hemsidan om datorspel?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
När jag försöker hålla mig uppdaterad på datorspelsfronten så brukar jag oftast surfa in på Gamespy eller IGN.

Jag är ju inte lika inne som kidsen, så jag tänkte bara höra om det är någon som vet någon bättre sida en dessa?

Vart går du när du är ute efter aktuella och intressanta nyheter om digitala spel?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,643
Location
Rissne
Jag är inte så intresserad av nya spel, utan brukar räkna med att jag väl kommer att stöta på allting bra endera året ändå. Givet att min dator inte klarar av de senaste spelen och jag inte äger eller i dagsläget planerar att äga vare sig PS3, 360 eller Wii så känns det ganska bortkastat att jaga spel på det viset. Dessutom har jag peka-klickaspel och japanska rollspel till PS1 och 2 så jag klarar mig tills jag fyller 50, eller så.

Men; i den mån jag testar nya spel så är det för att de har en cool titel och råkar finnas på en lista på nån torrentsida; eller så hör jag om dem via Zero Punctuation och blir nyfiken.

Köper spel gör jag sporadiskt, och nästan alltid några år efter att spelen släppts. Jag har t.ex börjat köpa in mig på de PS2- och Xboxspel jag vet att jag gillar.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
IGN för rena nyheter, och Loading för det svenska perspektivet. Sajten som ALLA snackar om är Game Rankings som genom att ha så massiva mängder data blivit så viktig att genomsnittsbetyget på den sajten ibland är en del av spelstudiors avtal med sina utgivare!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Jag använder mig av joystiq och kotaku, men det är bloggar som slänger upp hur mycket skräp som helst, vilket innebär att 2 dagar utan internet innebär 200 olästa poster i rss-läsaren. Men visst håller man sig uppdaterad.

Annars får jag mycket information från olika podcasts jag lyssnar på, men de kräver ofta lite småkunskaper om spelen som nämns. Även om jag rekomenderar Listen up!, Rebel FM, Joystiq Podcast och svenska Spelradion.

Annars skulle jag nog föreslå 1up.com. IGN och Gamespy är lite för bloated eller något för mig.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
krank said:
...eller så hör jag om dem via Zero Punctuation och blir nyfiken.
Just samma här. Även om jag för det mesta är fullkomligt ointresserad av nya datorspel så brukar alltid Zero Punctuation komma med roliga och/eller insiktsfulla uttalanden om spel.
En snubbe vars inställning till medier många skulle kunna lära sig av.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,643
Location
Rissne
GnomviD said:
Just samma här. Även om jag för det mesta är fullkomligt ointresserad av nya datorspel så brukar alltid Zero Punctuation komma med roliga och/eller insiktsfulla uttalanden om spel.
En snubbe vars inställning till medier många skulle kunna lära sig av.
Indeed. Han och jag har inte samma smak alla gånger, men han har generellt rätt. Liksom, jag gillar japsrollspel och har inget emot quick time events (som typ i Fahrenheit / Indigo Prophecy), men han har ju helt rätt i det han säger om respektive grej (spiky-haired hero resp "spress X to not die")...
 
Top