Nekromanti Bästa gömstället för derringer?

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Jag håller skapa en desperados som har bara Holby & Stock vapen märke, jag tänker att han ska ha ochså en sån Wildcard derringer men då undra jag man inte kan försöka gömma en derringer nånstan mellan benen i byxan och det är inte många folk som kan tänka sig att muntra mellan där men då undra jag om det är bra idea att gömma där eller riskera få skotten i mellean benen eller den värsta fall att den träffa på "familjen lyckan"....
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag skulle inte rekommendera att gömma en laddad puffra i byxorna.. aj. Aj aj aj. Men ska vi se, kreativa gömställen: I nacken på rocken (så att när man lägger händerna bakom huvudet så kan man dra puffran) eller rockärmen (en klassiker).

Annars så är vissa derringers små nog att ha i västfickan iställer för ett fickur, vilket kan fungera med ett slag för att lura motståndaren at tman ska kolla vad klockan är och sedan så säger det pang. :gremgrin:

Men visst, det går at tpula ner en derringer mellan benen, men det sker på egen risk. :gremwink:


Storuggla, kanske i hatten också?
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Anledning att jag kom tänka på den gömstället begrund av t.ex du är laglös men tyrvär bli du gripen av sherifferna och de försöker plocka bort all din vapen från den mest tänkbara och vanliga gömställen för små vapen men de har inte kolla mellan benen på dig för att de skulle inte tänka sig att kolla mellan benen på en annan man. När de har slänga dig en i fängelse. Efter det är kusten är klart då kan du plocka ut din derrienger från mellan benen i byxor och hota någon av dom att släppa dig och tar en gisslan ochså för säkerhet skull.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jo då, jag förstår anledningen, trubblet är ju att ha ett laddat vapen nerstoppat bredvid familjejuvelerna... kan bli riskabelt. Puffror rent generallt har under 1800-talet en tendens att gå av så fort man tittar snett på dem nästan.
Fast varför inte odla ett stort skägg? Ochs toppa puffran där? Nä, jag skojjar bara. Men om du kör derringern i brallorna och kulorna på en annan plats kanske...


Storuggla, orakad mexikan
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Fast varför inte odla ett stort skägg? Ochs toppa puffran där? Nä, jag skojjar bara. Men om du kör derringern i brallorna och kulorna på en annan plats kanske...
Det skulle vara bra ide men det kommer tar lite tid om man försöker ladda den och jag tror man får göra en speciel nåt slag hölster på mellan benen och har ochså en lite fack för kulor.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
"Men om du kör derringern i brallorna och kulorna på en annan plats kanske..."

Du vet, jag misstolkade det där som en synnerligen märklig kirurgisk procedur...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Tja, jag har sett en hel del märkliga ideer... bäst hitills var nog han som hade ett par fickrevolvrar i sin cylinderhatt. Timmeryxan i basfiolsfodralet var däremot bara bisarr...

En ide är att faktiskt inte ha vapnet laddat. Även om du blir av med ammunitionen kan det ju vara värt att hota någon med vapnet, de flesta tar nog inte chansen att det skulle vara oladdat.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Varför inte gömma den i en Bibel? Det är ju en annan klassiker. En kvinna hade kunnat gömma den fastspänd i sitt strumpeband under sin kjol. Annars så kan man alltid ta sig en titt på vilken kvalité det är på vapnet. Är det en rostig gammal puffra av kvalité 13 så är det sannolikt väldigt riskabelt att stoppa ner den i kalsingarna. Men är det kvalité 20 eller över så borde den inte gå av utan vidare (derringern alltså).
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Re: Bästa gömstället för derringer?[OT]

Fast varför inte odla ett stort skägg? Ochs toppa puffran där?

Säger bara ZZ Top. :gremgrin: De var förresten med i halv-västern Tillbaka till Framtiden 3.
 
Top