Bästa fantasy-hexkrälen

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Fast jag ska ha några klockor i min kampanj. Finns det något häxkräl som gör det bra?
Det enda som dyker upp i mitt huvud just nu är att Bittermarken har klockor inbyggda i sin struktur. Jag kan inte gå i god för att det gör det bra, eftersom jag bara skumläst det än så länge, men det finns där i alla fall och redan det är ju en stor förbättring mot Korpens Klagan...
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Det är väl hela poängen med det OSR:ig?
Känns som att en diskussion om vad poängen med OSR egentligen är snabbt blir OT här, men det är verkligen inte hela poängen för mig. Jag gillar blorbig OSR. Ta en bra OSR-dungeon, som exempelvis Hole in the oak eller Barrowmaze, där är inget slump förutom just "random encounters". I övrigt är varje rum bra uttänkt och beskrivet i detalj.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,291
Jag var nyfiken på häxkräl och fick rekommenderat till mig Neverland: A Fantasy Role-Playing Setting for 5e. Jag har bara bläddrat i den, men jag tror den kan passa några av dina krav: den är öppen, har väldigt snygga kartor, olika faktioner, klockor, många slumptabeller, och verkar allmänt användbar. Vid första anblick kan den verka gullig men den har lite mörker i sig också, om man är lagd åt det hållet.
 
Last edited:

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Jag var nyfiken på häxkräl och fick rekommenderat till mig Neverland: A Fantasy Role-Playing Setting for 5e. Jag har bara bläddrat i den, men jag tror den kan passa några av dina krav: den är öppen, har väldigt snygga kartor, olika faktioner, klockor, många slumptabeller, och verkar allmänt användbar. Vid första anblick kan den verka gullig men den har lite mörker i sig också, om man är lagd åt det hållet.
Jag har den i bokhyllan så jag borde kanske ta o kika i den nån dag.. nu snart
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag blev i alla fall genuint intresserad av modulen. Vill nog läsa ett hexkräl till innan jag bygger ett eget, och den här har med fraktioner och klockor, två saker jag inte är säker på hur jag ska implementera
 
Last edited:
Top