Nekromanti Bästa Eon modulen?

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Mitt försök.

Jag gjorde mitt bästa att utveckla diskussionen. Men jag fick tydligen ingen tacksamhet för det/images/icons/frown.gif. Och det verkar inte heller som om någon på Neogames vill svara på frågan, eller så har dom inte sett den.

Tack Hatten för försvaret iaf.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: alla dina baser[OT]

Herregud...
uttjötat skämt eller...?
stackars jävlar som översatte Zero Wing... (för er som tror att skämtet kom från filmen så... FEL)...
Well... Dags att dra vidare...
//Gunnar -- lite småtrött på All your base are belong to us
Eller rättare sagt... JÄVLIGT trött...


Watashi aku ryuujin desu
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Alver

Jag skulle vilja hävda att Alver är den bästa av modulerna. Förträfflig disposition och helt rätt information. På andra plats Mundana och 3:e Consaber. Consaber är en bra modul, med vissa brister. T.ex. undrar jag fortfarande hur floran och faunan i Consaber ser ut. Dessutom anser jag att krigsdelen är totalt överproportionerad. Alldeles för stor!

Sämsta modulen torde vara Monster&Varelser (töntmonster, fula bilder, ja, det vanliga), men det var inte långt ifrån att Spelarens handbok knep placeringen. Minst givande modul jag läst. Enda pluset är namnförslagen.

/Antonio

PS. Angående den mindre lysande modulen "Krigarens väg" vill jag säga att "Ett svärd är ett svärd, varför ge det tio namn?" samt "Ett krig är ett krig, varför göra tusen regler?"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Bra fråga

ingen orsak.
Tyvär så tror jag att OM neogames snubbar svarar så blir det som individer och svaren blir väldigt indivuella krille tycker en sak och JS tycker en annan..

Nej vad som skulle vara roligt är om man får dom att gemensamt hela Neogames anstälda att sitta och diskutera ihop vilken bok som de gemensamt tycker bäst om..
DET skulle vara roligt att se hurvuda vi kunder tycker som dom..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: vad jag tycker

"Det känns som författaren aldrig hittar den där perfekta förklaringen som Neogames har lyckats med i sina andra böcker (Regelboken, Alver, M&M mm...)

Perfekta förklaringen? Tycker de är mycket dålig på att förklara i de där böckerna, särskilt i Alver. Bästa exemplet är avsnittet om halvalver där de säger att vi är unika, vi har inga halvalver med i spelet. Sen säger de att det kan bli avkomma mellan alv och människa. Sedan förklarar de att denna avkomma ser ut som ett mellanting mellan en alv och en människa(nästan i alla fall). Vänta lite, är inte det en halvalv? Sen stör jag mig på att överallt, särskilt i Alver så måste de försvara sig mot andra rollspel, tex att VÅRA alver sover minsann åtta timmarom natten och VÅRA alver kan minsan bli sjuka osv


[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Krille gjort = bra ..

Alver, Dvärgar (vad man än må tycka om dvärgar) och Consaber e förbannat bra.

Mystik & Magi, Krigarens Väg, Asharien & Soldarn samt Mundana är moduler man måste ha men som kunde gjorts 1000 ggr bättre nästan. Men dom är klart köpvärda.

Tiraker är smårolig och intressant, men full av fel och det enda riktigt användbara är kapitlet om Takalorr.

Monster och Varelser tänker jag knappt nämna, fruktansvärt horribel modul. En massa värden på läbbiga prylar, men INGENTING om deras samhälle och så. Jag kan själv skriva en bäöttre - vänta nu . det har jag ju redan gjort.
Avsnittet om trollen e dock bra. Skulle hellre sett en tredjedel så många mpnster som vart bättre beskrivna och genomtänkta.

Spelarens Handbok är klar dagisvarning på.
Köp inte.


Väntar med spänning på:

Sjöfararens: framförallt avsnittet om handel.
Hemligheter: Ett måste.
Modul om Jargien: VARFÖR har ingen modul om det mest betydelsefulla landet skrivits????


MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Re: vad jag tycker

Jaaa ... andra upplagan ... borde ge dig nån sorts ledtråd om det ..

Duh .

"A Devil who had unity, would be a God."
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Mitt egna exemplar av Eon-deluxe har jag knappt rört. Jag har den mer som reserv, ifall något skulle hända med grundreglerna eller Mundana.

Ezping Orm
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re:Fakta om Halvalver..

I en blanding mellan ALV och MÄNNISKA så blir avkomman: Jag citerar...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Halvalver
Alver och människor kan få barn tillsammans. Det intressanta är att sådan avkomma inte blir något mellanting.
Det finns alltså inga 'halvalver' i mundana så som man normalt uppfattar dem.
En person med blandad ursprung blir normalt lite kraftigare än alver och lite spensligare än människor. Det som avgör om barnet blir alv eller människa beror på hurvida barnet ärver Förbannelsen eller inte (50% chans).
Om barnet ärver Förbannelsen får det också alvernas fysionomi och evigt liv. Om inte blir barnet en vanlig människa i utseende, och livslängd och sinne.
<p><hr></blockquote><p>DET betyder inte att en människa född av en alv har spetsiga öron.
Vad det betyder är att mäniskan född av en alv får en lite smidigare byggd kropp. ( alver är långa och späntsliga så exempel använd längd och viktmodifikationen för en alv även om han är människa )

Vad det betyder är antaligen ärver En halvalv förbannelsen och blir HELALV eller så ärver han den inte och blir människa.
Exempel på "Halvalver" är Lerame där genom korsgifte har lyckats börja odla skägg något de bland alverna ÄR ensamma om att klara av...
Så halvalv finns ej..
Så varför babblar folk om halvalver ?
Jo tänk dig att det är svårare för en ett par av männsklig+alvisk ras att få barn och kroppsligt ser människor väldigt liknande alver coh alver väldigt likande människor.
Med tanke på HUR lika de är och med tanke på alvernas ganska fria sex syn så är det nog inte ovanligt att en Alv specielt Kirja brukar förföra unga mänskliga kvinnor ( OM man kan leva i ÅR hundraden så är en 50+ kärring UNG )
och många många barn kan ha blivigt till på sådant sätt var av 50% är alver födda utanför den alviska samhället utan kunskap om hur det är att växa upp som alv bland alver och utan stöd och hjälp.
Dessa är ofta olyckliga och i min åsikt så var de första Pyar sådana alver och än idag så brukar Pyar förbarma sig och hjälpa dessa olyckliga födda utanför alverns gemensamhet..

Givet viss finns det alver som gifter sig med mäniskor och uppforstrar sina barn men tänk på HUR alverna ser på äktenskap/livskamrat man lever ihop och stödjer varandra som vänner och ibland som älskare man delar ansvar för varandras eventuella barn ibland kan en "livskamrat" vara gift vid sidan om och mångifte är inte ovanligt.
Alver ser dessutom inte älskare/älskarinnor som något fult.
OM det är en förälskelse så kan de därimot se paret älskade som något sorgset och vemodigt i vissa fall som romantiskt speicelt om en av dom är dödlig - men det är aldrig fult eller omoraliskt.


Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Mystik och Magi är nog den enda modulen man inte kan vara utan...just därför att Magisystemet i regelboken är så svårtolkad, och allt klarnade i Magi-modulen. Genast blev magin användbar.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: Hatten, vad har du läst då ?

Vilket inlägg läste du egentligen?

Han lovordar ju Krille ju! Nu är du allt bra yr i hatten ;)

/Jon - när katten själv får välja
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten, vad har du läst då ?

Nja snarare angriper Krilles förmåga att skriva genom spydighet...
genom att påpeka bland annat silversurfaren och hans gemensama åsikter om Dvärgar ( som jag tycker är bra ) att den suger..
Silversurfaren åsikter om Dvärgar tänker jag inte nämna det blir bara en till diskution även om silversurfaren har fel.. *ler* min åsikt,..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: Hatten, vad har du läst då ?

Hmm som den ovane Eon-forumare jag är fattade jag inte den ironiska tonen i Marcus meddelande. Jag tycker faktiskt att Consaber är en riktigt bra modul, att bilderna är dåliga påverkar inte textmaterialet. Håller med dej helt och hållet om att Krille är en bra författare.

/Jon - när katten själv får välja
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten, vad har du läst då ?

*ler* ingen fara jag missade själv hans ironi som tur var såg jag VEM som skrev insändaren och att han plötsligt börjar prisa Krille är osanorlikt så jag läste igenom vad han skrev och mycket riktigt det dröp av ironi tyvär ganska dåligt formulerat med hög sannorlikhet till missförstånd om man inte är bekant med tidigare diskutioner..

*ler* och du har rätt Krille är skicklig på att skriva och mycket av det har att göra med hans vilja att diskutera och argumentara och framför allt lyssna på konstruktiv kritik..
Konstruktiv kritk är något många verkar tyvär inte förstå vad det är de blandar om konstruktiv kritik med kritik eller rena personliga riktade verbala angrep.

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
Re: alla dina baser[OT]

vad menas? jag vet att det kommer från ett mega drive spel och jag såg nyligen filmen på newgrounds.com och fann den förbannat skön.

om du tycker att det är uttjatat är det väl ditt problem att du surfar så jävla mycket att du upptäcker alla dåliga internet-skämt långt innan alla andra...vill du att vi ska tycka synd om dig för det eller?

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: alla dina baser[OT]

Nej det är bara så att överallt där jag har varit har detta skämt ploppat upp efter ett tag... känns som om det förföljer mig... hoppas bara innerligt att skämtet inte ploppar fram för mycket på forumet... Då känns det som droppen som fick bägaren att rinna över..
Missförstå mig inte... Det var kul.. den första månaden..
tro inte att jag är en jefla gnällpuck nu bara..


Watashi aku ryuujin desu
 

daZZeTh

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
47
Location
Skellefteå
Håller med

Tiraker + dvärgmodulen är mina favoriter. Men, jag tycker att i stort det mesta som har att göra med Eon håller hög klass förutom 'Monster och varelser'. Lite besviken på den, men informationen om trollen är intressant.
 
Top