Nekromanti Bästa Eon modulen?

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Jag tycker Eon2 andra utgåvan är riktigt bra. Den har utvecklat eon till det bästa. Ett liknande uppplyft skulle jag vilja se hos N2. Mundana är klart bästa modulen...

Asharien och Soldarn är nog den sämsta som till huvuddel innehåller snuttar från Religioner och Mundana. Inget nytt förutom stadskartor. Helt värdelös!

/Martin
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Krigarens väg!

En sak jag stör mig på är att Krigarens väg borde vara utformad som Mystik & Magi!

Att ordnerna skulle ha tagit samma plats som magiordnerna i respektive modul!

En väldig miss att utelämna krigarorderna till bara 2 A4!

/Martin
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Det sämsta ÄR Bilderna

Det sämsta med Monster och Varelser ÄR faktist bilderna många av varelserna var oanatomiskt ritade och andra var helt enkelt oinspererande ritad.
varelserna i sig beskrivning och uppträdande är tvärt om av högsta kvalite men bilderna *suck*

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
vad fel du har

ja, det tycker jag verkligen. Den bästa boken är ju faktiskt Consaber! jag älskar bilderna.

Och Krille skriver så jävla bra. Speciellt dvärgar och dess förträfflighet har ju både du och jag uttalat oss om. Nä, faktiskt bara du då jag aldrig läst den ens.

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>
 

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
Jag tycker att religioner är en underbar modul
äntligen ett fantasy rollspel där man lyckas göra så mycket för att skapa en levande värld , religionen var faktiskt en stor del av livet på den tiden.
Massor av spännande religionen o kulter

Har ngn mer info om spindelkulten , jag gillar dem skarpt
jag har låtit dem bli lite mer onda i min kampanj , och olyckligtvis har ju rollpersonerna klampat i deras fotspår ack ack

illusionens mästare
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: vad jag tycker

Vem är det som har påstått att Eon 2 är ett "nytt jävla spel"? På framsidan av Eon 2-boken står det "Andra upplagan av fantasyrollspelet Eon" och på baksidan står det "Detta är den reviderade upplagan av Eon". Så varför skall Neogames skämmas?

A&S är f.ö en mycket bra modul.



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> - ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: din sämsta

*hmm* Krille råkar vara otroligt bra på att författa.
Se på exempel viss Trollvinter, Dvärgar, Västmark, osv..
Alver så känner jag personligen att han inte var riktigt 100% Krille men *ler* det har han medgivit..

Min största kritik är att böckerna Neogames ger ut inte har NOG med rolig text i sig.. Allra helst borde de ha lika många sidor som bibeln inehålle kartor och biologisk information kulturer och nograna analyser av hur deras kultur interagerar på micro och Macro skalan.
Samt deras personliga ekonomikulturella status ligger...

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: vad jag tycker

Eon2 borde heta Eon1.5 vilket dom redan har sakt om man läser fakta..
Men nu är det inte ovanligt att de döper om en 1.5 vesion till version 2 såndant är nästan standard bland rollspel gott om exempel kan tas från USA och från Targetgames som alla har gjort det på ett eller annat sätt.

fast Neogames inte bara varnade oss genom att berätta att inga regelförändringar men doc rättningar på reglerna fanns och nya kapitler bland anant det länge saknade kapitlet om gifter droger och örter..


Livet är en gåta utan enkla svar.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: En vinkling

Hans fråga om vilken modul som Neogames själv tycker är bäst är väldigt intresangt och jag tvivlar på att någon här på forumet skulle bry sig att sådana frågor får dig att känna dig nere...

Hatten är jfla interaktiv idag....

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: vad har du läst då ?

Du utalar dig kritiskt om krilles förmåga att skriva ändå på står du att du inte ens läst Dvärgar.
SÅ då utgår jag att din enda erfarenhet av krilles författari är antagligen från forumet ( vilket bara ger hans förmåga att literärt argumentera ) eller från hans hemsida ( som kan OM man läser och laddar hem ge bra bild men bara OM man verkligen läser )
Eller från Alver som enligt mig inte var riktigt Krille kvalite.. ( Alver ÄR bra men Krille KAN göra bättre )
Sen angånde Consaber som DU gillar så kan du ju kolla VEM som gjort den..
Från Consaber sida 3..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Konstruktion
Krister "Reducerad till äktenskapsrådgivare" Sundelin
<p><hr></blockquote><p>
Livet är en gåta utan enkla svar.
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Re: vad jag tycker

Som andra sa Ny Upplaga. Men trots allt så är reglerna så pass ändrade att spelledarskärmen är utgången. Mycket bra ändringar som jag längtat efter. För det andra. Om du har läst igenom dom moduler som kom ut innan A&S så blir man faktiskt inte särskilt upplyst. Förutom Samhällskunskap kurs B i Asharien eller Soldarn. Jag har inte haft någon nytta av den eftersom det mästa tas upp av Mundana och Religioner. Kartonrna kan vara användbara. Också tycker jag den är dåligt skriven. Någolunda kortfattat hofs slafs som borde granskas och skrivas ihop till mer faktafull text. Det känns som författaren aldrig hittar den där perfekta förklaringen som Neogames har lyckats med i sina andra böcker (Regelboken, Alver, M&M mm...)

/Martin
 

Pellemannen

Veteran
Joined
8 Mar 2001
Messages
9
Location
Norrköping
Den bäst skrivna är nog dvärgar boken men tråkigt nog så verkar inte folk tycka om att spela dvärgar Satans dvärgister!!!!

Pelle är ond...........
 
Top