Nekromanti Bästa DA produkten

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja, av det jag läst hittils är väl grundboken favoriten. Hör igen när jag läst annat än companion och klanböckerna...

- Ymir, ny på DA
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Grundboken är inte direkt en BRA bok, men den är oumbärlig för att spela Dark Ages.

Annars tycker jag mycket om Three Pillars - en rysligt bra genomgång av det feodala systemet och hur det påverkar vampyrer.

Vill du ha en lite mer specifik värld rekommenderar jag starkt Constantinople by Night... men jag har hört att den inte finns att få tag på längre.

Vad det gäller äventyr är Transylvania Chronicles en klar höjdare... den sträcker sig fram till modern tid och är huvudsakligen en Dark Ages/Masquerade-crossover, men de medeltida äventyren är också bra.

Det här var iochförsig FYRA produkter till Dark Ages, men vafan...
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Mitt tycke

Dark Tides Rising spöar vilken kampanj som helst, men snackar vi matnyttiga "sourcebooks" så tycker jag;

Matnyttigast:
•Libellus Sanguinus-serien. Köp den som tilltalar dig mest klanmässigt. Mycket användbar information.
•eller Transylvania by Night som sourcebook. Locke (en av mina favoritillustratörer) har gjort ett utmärkt persongalleri på Transylvaniens intressanta Cainiter.
Snyggast:
•Baali-clanbook. Rå stämningsskapare.
Fulast:
•Storytellers Secrets. Luras inte av den snygga framsidan, innehållet är av dussinkvalité med mestadels taskiga illustratörer.
Tråkigaste:
•Dark Ages: Companion, Speldata, speldata, speldata. Man hade klarat sig utan hälften av det. Några guldkorn dock, som en svinsnygg serie i början (av Locke) och några detaljerade bloodlines.
Roligaste:
•Liege, Lord and Lackey för den intressanta kopplingen till människans natur och människan som tjänare. Har fått insikt i hur en ally/contact/herd member känner sig som...

/The Chronicler
 
Top