Nekromanti Bästa D&D 5 köpäventyret?

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Jag tycker dnd 5 verkar så mycket bättre rent regelmässigt än vad 3an var avdet lilla jag spelat. Känns smidigare och mer lättförståeligt. Ser mycket fram emot att prova det i praktiken!
Hur tänker du göra med namn och varelser? Jag tänker försöka översätta allt till svenska namn istället för att det ska låta bättre.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Dr. Acula;n206780 said:
Jag tycker dnd 5 verkar så mycket bättre rent regelmässigt än vad 3an var avdet lilla jag spelat. Känns smidigare och mer lättförståeligt. Ser mycket fram emot att prova det i praktiken!
Hur tänker du göra med namn och varelser? Jag tänker försöka översätta allt till svenska namn istället för att det ska låta bättre.
Det bästa tycker nog jag är att både AC och attributes spelar roll nu. Max 20 I en stat tex gör stor skillnad numera samt att med en attackbonus på max 6 I grund så är en fullplate och sköld med AC 20 betydligt mer intressant.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,173
Dr. Acula;n206780 said:
Hur tänker du göra med namn och varelser? Jag tänker försöka översätta allt till svenska namn istället för att det ska låta bättre.
Jag har inte riktigt bestämt mig än. Det var så otroligt länge sedan jag spelade ett engelskspråkigt rollspel. Jag tror att det växer fram en blandning av engelska, svenska och svengelska i spelgruppen.
 
Top