Nekromanti Bästa boken till eon?

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
...vilken är den bästa boken att köpa till eon, om man inte direkt letar efter regler och en massa sånt joxx, utan mer om man vill ha något att läsa för sitt höga nöjes skull, eventuellt för att få upp smaken för kommande spel...

och ja just det, är de "vanliga" böckerna, typ svärdslek i hardon eller vad de nu heter, bra??
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Tuff fråga

<I>...vilken är den bästa boken att köpa till eon, om man inte direkt letar efter regler och en massa sånt joxx, utan mer om man vill ha något att läsa för sitt höga nöjes skull, eventuellt för att få upp smaken för kommande spel...</I>

Ehmm, bara läsa för skojs skull. Borde bli Asharien&Soldarn eller Jarla.

<I>och ja just det, är de "vanliga" böckerna, typ svärdslek i hardon eller vad de nu heter, bra??</I>

Svärdsspel är rätt rolig, en aning sadistisk och pervers dock. Jag säger det fonka.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Angående Consaber.

Illustrationerna är väl inte riktig av högsta klass.. visserligen så tycker jag att Hellervik har blivit bättre, men det skulle varit roligare med nån riktigt bra tecknare (som t.ex. Michael Gullbrandsson, Åke Rosenius, eller någon av DoD´s gamla rävar).
Annars är Consaber en helt lysande bok!

Ezping Orm
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ymir - Sadistisk och pervers

Sadistisk och pervers? Svärdsspel i Hadarlon? *skratta*.
Nej du, då vet du inte vad du snackar om...ha mig eller Lycan som Sl i ett par månader, så vet du snart vad "sadistisk och pervers" innebär. :)

Jag och Lycan skriver vidare på en liten Eon-novell just nu, som vi kanske lägger upp på nätet förr eller senare. Den innehåller en smaskig sexuellt fläckad tortyrscen som du borde läsa innan du kallar "Svärdsspel i Hadarlon" för "sadistisk och pervers".
Annars kan du ju ta och leta upp något av mina inlägg om "Första Snön", det hon råkade ut för i en av mina kampanjer var onekligen ett sadistisk mästerverk...

- Ymir, förstår inte vad det är för fel på honom som tvunget måste komma ut ur garderoben med sin sjuka sexuella läggning på ett rollspelsforum(!)....
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Tycker faktiskt massor om Alver. Kommer fortfarande på mig själv med att plocka fram den vid matbordet när jag ska käka bara för att sitta och bläddra i den och ströläsa... Mmmm, helt underbar bok.
Asharien och Soldarn är också en sådan bok, men den äger jag tvärr inte - vilket i sin tur innebär att den inte är nedfläckad med tomatketchup. =)

/Erik, "de' va som fan..."

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Håller med! [NT]

Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam.
""Jag har en katapult ge mig alla dina pengar annars kastar jag en enorm sten på ditt huvud..""

Fac ut gaudeam.
""Make my day.""

Utinam barbari spatium proprium tuum invadant!
""MÅ Barbarer invadera dina personliga utrymmen""

Sentio aliquos togatos contra me conspirare.
""Jag tror några personer i toga conspirerar mot mig""

Nil Mortifi sine Lucre
""Ingen död utan vinst""
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Re: Ymir - Sadistisk och pervers

You make me laugh...

Den innehåller en smaskig sexuellt fläckad tortyrscen som du borde läsa innan du kallar "Svärdsspel i Hadarlon" för "sadistisk och pervers".
I stil med den i Terry Goodkinds "Wizard's first rule"?
Smaskens!

RhiHaoEn
/Cernael san
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Håller med! [NT]

Aio, quantitas magna frumentorum est.
""Ja, det är en mycket stor mängd vete.""

Esse oportet, ut vivas, non vivere ut edas.
""Man bör äta för att leva, inte leva för att äta.""

Furnulum pani nolo.
""I don't want a toaster.""

Qui iacet in terra non habet unde cadet.
""Den som ligger på marken kan inte störta ned därifrån.""

/Emil - Så du har också hittat sidan...?

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Håller med! [NT]

Nix jag har hittat flera olika sidor mer roliga citat.. *ler*
 
Top