Nekromanti Bästa äventyr?

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,040
Location
Sthlm
Just nu känns det här som en bra lista. Mest Call i olika former.

En Pakt av Ånga
Upsalasviten
Maze of the Blue Medusa
Death Frost Doom
Night Floors
The Edge of Darkness
Lost Mines of Phandelver
Masks of Nyarlathotep
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,764
Location
Stockholm
Jocke;n219704 said:
Just nu känns det här som en bra lista. Mest Call i olika former.

En Pakt av Ånga
Upsalasviten
Maze of the Blue Medusa
Death Frost Doom
Night Floors
The Edge of Darkness
Lost Mines of Phandelver
Masks of Nyarlathotep

Haha, jag menade såklart också Efge of Darkness och inte Haunting, blandaihååp!
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Mitt bud: Horror on the Orient Express. Bitvis skumt, men otroligt coolt när man fixat till dom värsta dumheterna :)

Och en request: Nån som vet några bra cyberpunk (alt shadowrun) äventyr?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,764
Location
Stockholm
Kalil;n219759 said:
Mitt bud: Horror on the Orient Express. Bitvis skumt, men otroligt coolt när man fixat till dom värsta dumheterna :)

Och en request: Nån som vet några bra cyberpunk (alt shadowrun) äventyr?

Jag har bara läst det men jag tycker att Always/Never/Now ser fett ut!

[video]https://ksr-video.imgix.net/projects/58084/video-65401-h264_high.mp4[/video]
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Min gamla favorit är faktiskt Döda Skogen. Slår alltid an på rätta 80-tals-fantasy-strängen i mitt hjärta. Mer för alla klichéer än någon faktisk kvalitet (med dagens mått mätt), men så är det! :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Dunderklumpen;n219873 said:
Min gamla favorit är faktiskt Döda Skogen. Slår alltid an på rätta 80-tals-fantasy-strängen i mitt hjärta. Mer för alla klichéer än någon faktisk kvalitet (med dagens mått mätt), men så är det! :)
Med tanke på publiceringsår tycker jag inte det är överord att säga att Döda skogen är lysande, och det står sig på många sätt än idag. Hade jag orkat skriva ett riktig svar här så hade jag nämnt det. Det hamnar mycket högt upp min list, och på nostalgi-listan står det överst då det är både nostalgi och kvalitet. Mitt exemplar är helt sönderspelat, jag tror att vi måste ha spelat det ett halvdussin gånger.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Det är så många äventyr här som slår an min nostalgiska nerv! Döda skogen och Marsklandet hade jag enormt kul med då det begav sig och jag tycker också de är väldigt bra.

Om man ser på de äventyr som jag läst och spelat så tycker jag Oraklets fyra ögon är det äventyr som är bäst. Bra story, storslagen backstory och mycket att upptäcka och bygga vidare på och lagom episkt. Tvåa kommer Enemy within-kampanjen där min favvo lite oväntat kanske är Power behind the throne.
 

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Min topp lista:
DenSvarta Madonnan till Kult
Mutant undergångens arvtagare är det bästa som gjorts i kampanjväg, om man gillar settingen
Shadows over Bögenhafen, Death on the Reik och är legendariska delar avTEW kampanjen
Just till WFRP finns det många bra skrivna äventyr, en hel del är gjorda av fansen, Fear the Wurst,Dead Ringer, mfl
 
Top