Nekromanti Bäst tajmade besvärjesen någonsin?

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
I kväll när vi spelade:

Vi (Eon Teens-gänget) förföljer ett gäng banditer. De har förskansat sig nere i källaren under ett värdshus.

Tre av oss blir skjutna och mer eller mindre skadade när vi stormar nerför trappan (jag får en pil i skallen men som tur bara ett långt sår, munken får en pil i benet och stapplar ut) men våran spejare Miri får en pil hårt i armen när hon leder stormingen, fortsätter med att försöka slåss mot två motståndare och får hugg och stick över allt. Tillslut får hon ett kortsvärd inkört i axeln, slår ett dödsslag på Ob2T6 och...misslyckas./images/icons/sad.gif

Jag som desperat har hållit på och väva ihop en improviserad helabesvärjelse i ett par rundor försöker desperat komma på ett sätta och rädda henne när spelledaren påpekar att besvärjelser faktiskt tar effekt innan man slår chock/dödsslag. Helar 7 trauma vilket räcker för att dra ner dödslaget till Ob1T6, vilket Miri klarar./images/icons/yikes.gif

Snacka om att se sitt liv passera revy!

/Henrik
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Ljuset! Jag såg ljuset!

Ja, det var absolut FÖR nära den här gången. Jävla SL att ge oss DUKTIGA och SMARTA motstådare. Nej i fortsättningen är det nog pilbåge som gäller, tills jag kommit upp i 18-19 i Svärd och Undvika.
 
Top