Bäst 2021

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,540
Bästa rollspeläventyret: Mardrömmar från Amerika. Spela det här om du faktiskt vill känna något när du gör saftiga Cthulhu utredningar.

Bästa rollspelspodcasten: Nordnordost är mysigast och pratar om de coolaste kampanjerna.

Bästa filmen: Malignant. Det är bara lätt årets bästa komedi! En mästerlig parodi av en genre som uppenbart är älskad av alla inblandade.

Bästa tv-serien: Castlevania säsong 4. Det är perfekt för 2021! ”Varför försöker alla de här idioterna återuppliva fucking Dracula?!!!”. Ger serien ett bra om något kort slut.

Bästa boken: The Anthropocene Reviewed: Essays on a Human-Centered Planet av John Green. Internet recensioner av alla möjliga saker i den mänskliga världen. Extremt ledsen.

Bästa karaktären jag spelat: Donna Garcôn. Ledsen Sabbat Nosferatu som inte kan stå emot grupptryck men inte heller kan leva med vad hon gjort efteråt.

Bästa karaktären jag sett någon spela: John Rictor som var Camarilla sheriff tills han diableriserade av en Lasombra och tog över den vampyrens kropp. Fångad mellan Camarillan och Sabbaten blev han det största monstret av alla.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Bästa spelade rollspelet: Ultraviolet Grasslands. Ungefär lika bra som jag tänkte mig det. Definitivt ett favoritspel även efter att ha spelat en massa. Vill återvända.
Bästa lästa rollspelsprodukt: A Pound of Flesh för tätheten av bra idéer och intressant upplägg på äventyret, Vindsjäl för att det är en ofantligt fin bok med ett tight system skrivet och upplagt på ett utmärkt koncentrerat sätt.
Kickstarter jag slängde mest pengar på: Death in Space. Jag var ju tvungen att ha båda omslagen.
Roligaste rollspelsnyhet: Att Fria Ligan tar över Drakar och Demoner.
Roligaste projekt att jobba på: Terone 2. Inte för att jag lagt så mycket tid på detta än, men väldigt kul att ägna mig åt något jag verkligen gillar. Och det går framåt.
Trevligast discordserver: Även det Ultraviolet Grasslands, bortsett från WRNU då.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Bäst rollspelsläsning: Tenra Bansho Zero. Grymt pepp på detta! Kommer försöka göra heldagsspel i framtiden.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,540
Bäst rollspelsläsning: Tenra Bansho Zero. Grymt pepp på detta! Kommer försöka göra heldagsspel i framtiden.
Det är ett sjukt kul spel! Vi spelade det som tre läkare med olika typer av medicin (supertech, maskparasiter och vanlig traditionell medicin) som vandrade världen spöandes upp skurkar och lösande Dr. House mysterium.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Bästa spelade rollspelet: Skrômt antagligen. Sjukt bra spel, även om vi gick rätt långt ut från lådan när vi spelade det. Eller Vindsjäl, men att jag älskar Vindsjäl kommer väl knappast som en nyhet.
Bästa lästa rollspelsprodukt: Vindsjäl dårå. När vi började preppa kampanj ville jag spela alla arketyper. Helt tokigt vad det spelet satte igång min hjärna.
Kickstarter jag slängde mest pengar på: Skyrim brädspelet. Kanske för att jag kände att extra allt behövdes. Men bara grundspelet hade nog ändå gjort att det blivit dyrast.
Roligaste rollspelsnyhet: CY_BORG obv.
Roligaste projekt att jobba på: Bra fråga. Det är ju kul att Chockédexen Skymningens fasor börjar komma till skott, men jag tror ändå att det som upptagit mest av min tankeverksamhet har varit att snöra ihop De sju artefakterna till Sagospelet äventyr.
Trevligast discordserver: Vrållådan obv. Den gör mig glad.
 
Last edited:
Top