Nekromanti Ay caramba!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Buenas noches Gringos!

Are you new in Mexico? Jag kommer att vara er guido, special price, only for you! Det finns mycket att visa, mycket att tala om, så ni får ha lite tålamod, senores, men till sist kommer ni att få veta allt som är värt att veta!

Mitt namn är alltså Don Magnus Seterito, och jag kommer, som avslöjades i Westerns senaste nyhetsbrev på rollspel.com, att skriva Mexico-modulen till det emminenta och väl speltestade rollspelet Western.

För er som är nyfikna på hur det går till kan jag meddela att jag just nu läser böcker. Om Mexico. Och brottas med hur vi ska lägga upp materialet. Vad ska vara med, vad ska inte vara med? Hur mycket ska vi skriva om det här, hur lite ska vi skriva om det där? Och så vidare.

När det är klart ska jag börja skriva stenhårt. Mycket text ska tas fram, förkastas, skriva om, läsas, ändras, korrekturläsas, tappas bort, hittas bakom basketbollen i hallen som jag borde flyttat på för länge sen, mailas fram och tillbaka, faktakollas, illustreras, layoutas, tryckas, säljas, köpas, spelas... puh, det är en hel del som ska göras... fast ni får alla hjälpa till med köpandet, det orkar jag inte med helt själv! :gremcool:

I alla fall, så är det min tanke att jag ska göra regelbundna uppdateringar om processen, antingen här på forumet, eller på rollspel.com (troligtvis en kombination av de båda). Då kommer ni att få vara med när Mexico-boken växer fram, och få en liten inblick i hur en bok skrivs. Hur ofta jag kommer att göra detta veta jag inte, men mitt mål är att skriva en kort (väldigt kort) uppdatering varje vecka. Den första kommer att dyka upp den 1:a augusti, om allt blir rätt och riktigt (startar kalendern för att boka den dagen).

För de av er som inte vet riktigt vem jag är, kan jag rekommendera att ni laddar hem och läser en av mina coolaste rollspelsgrejer nånsin: The Meixcan Connection. Finns bland äventyren på rollspel.coms hemsida, och namnet är ju såhär i efterhand lite profetiskt. :gremgrin:

Om någon har några frågor är det bara att ladda och fyra av!

Don Magnus
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Buenas noches Gringos!"

Guadalahara (Den som placerar den där referensen rätt får en glass!).

"I alla fall, så är det min tanke att jag ska göra regelbundna uppdateringar om processen, antingen här på forumet, eller på rollspel.com (troligtvis en kombination av de båda)."

Gott! Sådant är alltid kul, plus att vi får en uppdatering på din ångest när du tappat bort alla anteckningar :gremwink:

"Om någon har några frågor är det bara att ladda och fyra av!"

Inte så mycket en fråga som en uppmaning att inte glömma Camerone. :gremsmile:


Storuggla, anser att Camerone är lite imponerande
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Tre Amigos?

Nåja, jag lovar att inte glömma Camerone!

(blädder, blädder... Camerone... Camerone... va fan är det.... blädder... blädder... suck... panik... sand i näsan)

M.

(den som klarar Sand i näsan-referensen får... sin bok signerad! Av en total främling! OBS! Detta erbjudande gäller inte Dante!)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
*älskar gissningslekar* [ot]

(den som klarar Sand i näsan-referensen får...

"Ägg i näsan"-kommentaren duger inte, va? :gremsmile:

Av en total främling!

...ingen är en främling på forumet... *spökljud*
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Ey, El Paco, vad tänker du på?

"(blädder, blädder... Camerone... Camerone... va fan är det.... blädder... blädder... suck... panik... sand i näsan)"

Ett tips .


Storuggla, tänker på pommes frites
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Sand i näsan!

Vänta här nu... sand i näsan och Dante får inte svara. Lägg i hop ett och ett... Det har med kameler att göra va? Kameler kan väl stänga sina näsborrar så de inte får sand i näsan. Och Dantes druid hade en kamel! Ahaaa!


Storuggla, I've caught you Mildred!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: *älskar gissningslekar* [ot]

"Ägg i näsan"-kommentaren duger inte, va?

Påminner mig om "Aargh, har den lagt ägg i mitt ansikte?!"
...som en och annan Western-spelare väl bör känna igen. (-:

--
Åke
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
*kastar upp sin sombrero i luften*

Så underbart trevligt! Ska du vissa andra sidor av Mexico eller blir det den klassiska adobebyn med orakade banditer?

Kuriosa: Jag äger en bok om Mexico skriven av Jan Myrdal med kärring och inköpt för en endast 18 kronor på en bokrea i Linköping.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Det blir lite blandat

Det finns så mycket mer i Mexicos historia som är helt bisarrt, än adobebyar och orakade banditer. Även om det kommer att finnas med.

Det finns bland annat rakade banditer, banditer med långt hår, banditer med mustasch, banditer med skägg, kvinnliga banditer...

:gremgrin:

M.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Det blir lite blandat

"Det finns bland annat rakade banditer, banditer med långt hår, banditer med mustasch, banditer med skägg, kvinnliga banditer..."

Det där med rakade banditer måste ju vara en sån där vandringssägen. Låter ju inte ett dugg trovärdigt. :gremsmile:
 

Tinderdale

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
9
Re: *älskar gissningslekar* [ot]

Haha! Kan det vara att den kommentaren är sååå känd? Den är ju förvisso en vandringssägen bland initierade, men ändå...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Messages from Mexico 1

Finns nu på rollspel.com, om inte alla redan upptäckt det.

Nästa vecka kommer en könika om smärtan av att skriva, och vådan av att engagera sig för mycket i vad man gör!

Det ni!

Ay caramba!

Don Magnus
 
Top