Nekromanti [AW] Länkar till bra diskussioner

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Eftersom Apocalypse World ofta väcker ganska mycket frågor för ´vanliga´ spelare som vill testa (Story Now-tänk möter tradtänk) tänkte jag uppmana folk att länka till bra trådar som kan ge svar på frågor samt ge schyssta idéer och inspiration.

Jag lägger upp lite länkar till trådar som jag funnit intressanta så får ni lägga upp länkar som ni själva tycker är bra.

CUSTOM MOVES

Tråd 1

Tråd 2


MALSTRÖMMEN

Olika malströmsvisioner
Malströmmen i olika kampanjer


REGELFRÅGOR

Is Fighting supposed to be Seize By Force?
Förtydligande kring principerna för våld och moves i AW.
 

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Jag hade hoppats att några av AW-fantasterna här på forumet skulle känna till fler trådar som kan underlätta när man ska börja spela Apocalypse World.

Det kanske är en fråga om huruvida man orkar plöja igenom en massa Forge-trådar innan man kommer in i rätt tänk?

Förhoppningen är väl i så fall att de som blir nyfikna på AW skulle kunna slippa det (och inte lägga ner spelet innan de börjat) och istället kunna hitta en massa bra information i en enda tråd.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Sjunde inseglet said:
Jag hade hoppats att några av AW-fantasterna här på forumet skulle känna till fler trådar som kan underlätta när man ska börja spela Apocalypse World.

Det kanske är en fråga om huruvida man orkar plöja igenom en massa Forge-trådar innan man kommer in i rätt tänk?

Förhoppningen är väl i så fall att de som blir nyfikna på AW skulle kunna slippa det (och inte lägga ner spelet innan de börjat) och istället kunna hitta en massa bra information i en enda tråd.
Jag förtod målsättningen med tråden, men jag är tyvärr inte en av dem som kan bidra på det sättet. Däremot skulle en kunna säga att om jag hade fått önska en tråd att få serverad för mig, så hade jag önskat mig precis den här. Så det kan du ta med dig. :gremsmile:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Alltså, det finns så oerhört många bra aw-trådar så jag vet inte vart jag ska börja, varje gång jag loggar in på Barf Forth så fattar jag något nytt- men återkommer om jag ser något- eller när, snarare

Har nu spanat i de trådar som du länkar till- asgrymma allihop!
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Jävligt bra länkar!
Vem är egentligen denna John Harper? Har bara sett att han skrivit en massa på barf-apocalyptica forumet...
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,004
Location
Umeå
En av alla de där spelbyggarna. Gjort bl a Agon, Ghost/Echo, Danger Patrol, Lady Blackbird och lite mer...

Och så bygger han vackra rollformulär, de finaste formulären till In a Wicked Age tex.
 
Top