Nekromanti [AW] Custom Setup Moves

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Ok, NilsH ville se mina MC love letters, so here goes.

Det är utkast som jag ska fila på inför nästa spelmöte. Kommentarer mottages varmt! Obs. att jag snott ett par saker från andra källor, as you do.

*****

Till vår Angel först...

Käre Bish,

Du hade det inte lätt sist vi sågs, eller hur? Visst, du hjälpte Fanny (på ditt speciella sätt, snuskgubbe) och lyckades hålla sanningen hemlig för Barbarsossa, men Grome verkar nu hålla dig mer eller mindre fången i Gekko Springs.

Hursomhelst, det har gått en knapp vecka sedan sist. Du har läkt 1-skada. Ula, flickan i buren som du räddade, har läkt sina skador i din sjukstuga och sover under husvagnen om nätterna.

Slå +sharp. Om du slår 10+, välj fyra.

* Du har undersökt proverna från Soljuicen närmare och fått reda på mer.
* Du har gjort ett bra intryck på Ula; hon har gått med på att arbeta åt dig tills vidare, eller göra något annat åt dig.
* Din inventering (med hjälp av T) var lyckad och du lyckades skrapa ihop ytterligare 1-stock ur dina förråd.
* Din patient med den amputerande armen har klarat sig, och dessutom har du tillverkat någon form av protes eller krok åt honom.
* Fanny har varit på ”återbesök”.

Om du slår 7-9, välj 2 ovan och en nedan. Om du misslyckas med slaget, välj en ovan och dessutom båda nedan.

* Grome verkar inte lita på ditt ord utan har placerat en vakt utanför din sjukstuga som håller koll på dig.
* Du har en fördjävlig smärta i benet, ta -1 ongoing till det är helt läkt.

Puss och kram,
Din MC


*****

Över till Gunluggern, vars fru blev påsatt av Bish ovan i första spelmötet. You gotta love 'em PC-NPC-PC triangels!

Käre Barbarossa,

Saker och ting verkar ljusna, gör de inte? Sist vi sågs satte du Monk på plats, lyckades hålla ihop äktenskapet med Fanny och fick ordning på konkurrensen nedanför mesan.

Hursomhelst, det har gått en knapp vecka sedan sist. BARbarossa går som smort – med soljuicen som dragplåster har du för första gången någonsin haft fullt upp om kvällarna. +1-barter.

Slå +hot. Om du slår 10+, välj alla tre.

* En av Monks närmsta män är nu stammis på BARbarossa, och mycket inställsam till dig för att får sin shot soljuice säkrad.
* Den lilla flickan Let verkar se dig som en fadersgestalt och bor numera i baren. Återstår bara att förklara situationen för Grome…
* Fanny har tagit till sig Let och ser henne lite som dottern hon aldrig haft. Let har lärt Fanny göra smarriga BBQ-sticks av ökenråttor – också dessa säljer som smör: +1-barter.

Om du slår 7-9, välj 2 ovan och 1 nedan. Om du misslyckas, välj 1 ovan och båda nedan.

* Fanny har varit frånvarande långa stunder och inte alls intresserad av dig. Varför? Ingen aning, du har fullt upp i baren!
* Grome har lagt på ränta på din skuld och hennes hejdukar kommer när som helst för att ta vad som är deras…

Puss och kram,
Din MC


*****

Sist men inte minst, en ny spelare joinar nästa spelmöte med sin Driver. Lite mer info för honom med hopp att få in honom i situationerna på en gång.

Käre Driver,

Woho, välkommen till Gekko Springs! Du har kört genom ödemarken, under den stekande solen, över sanddyner och genom busköken.

Du har en leverans eller ett meddelande åt Grome, bossen i Gekko Springs. Svara på frågorna nedan:

* Vad är det för leverans eller meddelande?
* Varifrån och från vem kommer det?

Sen slår du +sharp. Om du slår 10+, välj alla tre.

* Du har nyckeln till Angelns (Bish) sjukstuga, och ängelns ena hjälpreda, T, är lojal till dig. Fundera lite kort på hur ni lärt känna varandra och vad ni har för relation, men en sak är säker: hon vill följa med i din bil snarare än att jobba åt Bish.
* Du har med dig i bilen ett lager med Det Nya Heta här i området, nämligen soljuice. Det säljer som smör i solsken, alla vill dricka’t!
* Last, gubben som sköter tekniken i Gekko Springs och den enda som förstår sig på den, har dig att tacka för att du körde grejer åt honom back in the day. Last kanske kan pimpa din bil, eller berätta vad som är hot och vad som är not i Gekko Springs.

Om du slår 7-9, välj 2 ovan och 1 nedan. Om du misslyckas, välj 1 ovan och båda nedan.

* Resan hit och den senaste tiden i allmänhet har gått hårt på dina reservdelar och sådant. Du måste fylla på lagren!
* Du är skyldig Gromes högra hand, Wisher, en tjänst. Time to pay up, pal!

Åh, förresten, när ridån går upp så har du precis blivit anfallen av banditer, rövare, marodörer, nidingar, kapare, ja, whatever: ondingar. De har en stor pickup, ett par buggies och en handfull motorcrossar, och deras symbol är tre pilar i en trekant, ja, typ så här:

[bild här] och så här [bild här]

Den symbolen används av Visage.

Är du illa ute? Slå +sharp. Om du slår 10+, det är lugnt, du spottade dem i god tid, du har försprång, du hinner fram till Gekko Springs utan trubbel. Om du nu inte vill ha trubbel? Om du slår 7-9, tja, du kommer fram till Gekko Springs men du måste välja: antingen kommer du fram oskadd men leder Visages hejdukar rakt in i bosättningen med allt vad det innebär, eller så gör du en omväg, skakar loss skurkarna i ödemarken, men då tar ditt fordon 2-harm och du 1-harm. Om du bommar slaget, aj aj, du var tvungen att lossa varorna för att hinna fly (om det var en leverans) eller överlämna meddelandet för att få fri lejd (om det var ett meddelande). Och ditt fordon tar 2-harm och du 1-harm. Sucks to be you.

Puss och kram,
Din MC
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Grymt koola ju :gremsmile:

Lite snällare än vad jag brukar vara- men mina spelare antyder allt som oftast att jag är något av en sadist...

Sista grejen med drivern är ju råfet i sitt sätt att verkligen få in honom i plotten. Ni verkar för övrigt hittat en lagom nivå där det händer skit, men skiten som händer röjer inte sönder hela jävla tillvaron...

Avunsjuk på er Fannygrej- fan vad kul!!! :gremsmile:

Borde inte Bishs ongoing -1 för smärta i benet vara knutet till typ Hard eller så?

Älskar att Angeln satt en krok på en slps arm!
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
NilsH said:
Lite snällare än vad jag brukar vara- men mina spelare antyder allt som oftast att jag är något av en sadist...
Sure - men jag har också sadiststämpel som SL i den här gruppen... tror jag bara är snäll så här i början innan de får smaka på min piska for real. Men faktiskt, jag ska försöka spara de riktiga elakheterna till de ignorerar mina set-ups eller misslyckas med slag...

Sista grejen med drivern är ju råfet i sitt sätt att verkligen få in honom i plotten. Ni verkar för övrigt hittat en lagom nivå där det händer skit, men skiten som händer röjer inte sönder hela jävla tillvaron...
Återigen, än så länge.... :gremsmile:

Avunsjuk på er Fannygrej- fan vad kul!!! :gremsmile:
Den var verkligen kul. Hon kom till Angeln för att hon hade problem med att skaffa barn med Barbarossa, och han gjorde sin healing move och slog 7-9. Då sa jag att han nog skulle klara det bättre om han gjorde henne upphetsad, och så vidare... Hon är rätt lösaktig också, visar det sig, eller så är det bara det att hon gör vad som helst för att bli gravid... Play to find out!

Borde inte Bishs ongoing -1 för smärta i benet vara knutet till typ Hard eller så?
Jo, i flera fall ovan så är ju resultaten inte direkt kopplade till traiten de slår... Antingen får man vara strikt i sina Custom Moves (slå hard och allt bra / dåligt som kan hända har med hard att göra) eller så tar man den trait som man tycker passar bäst och blandar resultaten i listan efter vad man tycker skulle vara kul. Jag valde som du märkt det snare alternativet!
 
Top