AW: Andor

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,053
Location
Göteborg
Jo.. men som flera andra redan anmärkt hoppas jag att de limmar på lite plastbitar på den där AK:n innan serien släpps. ;)
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
497
Jag hörde nånstans att Lucas filmer i stora drag var en genre per film. Kanske det är så man bäst gör Stjärnornas Krig, sluta upp med bygga på lyckade koncept med fler säsonger, gör nya genrer varje serie istället.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,168
Äntligen rebellerna mot Imperiet igen. Jag har saknat det sedan, ja, Rogue One. Tror det kan bli bra.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Då 2/3 av dom star wars serier vi hittills fått inte varit mycket att hänga i julgranen så har jag ganska låga förväntningar på detta.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,369
Location
Nirvana
Min magkänsla säger mig att det här blir den bästa Star Wars-serien hittills. Dels för att trailern är lovande, och dels för att Rouge One i mina ögon är bättre än alla de andra filmerna (de har inte åldrats väl). Jag gillar också att det är rebellerna mot Imperiet, som verkar vara huvudkonflikten. För mig är det kärnan i Star Wars, möjligen följt av fader-son-dramat.
 
Last edited:

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,369
Location
Nirvana
Kanske inget innehållsmässigt revolutionerande, men nytt och lite intressant att Disney börjar förklara tidslinjen mer pedagogiskt. Får även känslan att vi kommer att få se Imperiet mer inifrån.

 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,864
Det ser bättre ut än jag trodde. Skönt att slippa westernvibbarna från Mandalorian.
Det där är ju en av grejerna med Star Wars - det är brett nog att kunna innehålla flera genrer. The Mandalorian är Western i crossover med Lone Wolf And Cub; Rogue One var en krigsfilm i Dirty Dozen-stuket.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,168
Disney har släppt en lång förhandstitt med en längre scen. Riktigt lovande. Ska bli kul det här.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,369
Location
Nirvana
Idag har Andor-serien premiär på Disney+. Enligt den här recensionen är den påkostad, vuxnare, industriellt skitig och Bladerunner-aktig i stilen. Kan Star Wars bli bättre? Ja, jag vet ju inte säkert eftersom jag ännu inte har hunnit titta, men det verkar onekligen lovande. Recensionen innehåller inga större spoilers.

 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
171
SW är ett märkligt universum. Ena stunden är det mupparna och en cirkus på hjul och i andra Rädda menige Ryan. Min enkla hjärna drabbas av någon märklig loading error och blåskärmar av SW numera.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,857
Location
The Culture
Jag har bara sett ett avsnitt ännu, men hittills är det oändligt mycket bättre än Obi-Wan Kenobi på alla sätt som är tillgängliga för att mäta kvalitet. Det ser bättre ut, manuset är bättre, och karaktärerna agerar ofta andra sätt än det mest korkade man kan föreställa sig.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,053
Location
Göteborg
Jag har också hunnit se första avsnittet. Ja, detta håller ihop betydligt bättre än något jag sett från SW-universat sedan... jag vet inte när.

Fick mig ett gott skratt åt recensenten i Göteborgs-Posten som bara har lovord, förutom att han blir förvirrad av tidshoppen... och avslutar med att bara ge tre fyrar av fem i betyg...

Jag menar, visst förekommer två tidslinjer. Men hur kan någon tycka det är förvirrande? De är ju så distinkta från varandra och så tydliga med vad de handlar om.
 
Top