Avslutsgenerator?

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Hej. Jag börjar bolla lite med idéer på att få igång något slags rollspel via nätet för att komma åt rollspelsklådan. Problemet är ju att det kommer att bli korta möten pga måste ske efter barnens läggdags och den första måste lägga sig för att asa sig upp till jobb. Så vi snackar två timmar max, och som alla vet är ju det som att se ett halvt avsnitt TV-serie. Så då började jag fundera på om man kunde ha något slags avslutsgenerator, så när det är tio minuter kvar får alla slå på tabellerna och se hur det går för karaktärerna och sen har men det som utgångspunkt inför nästa möte.

Det funkar ju inte om man spelar färdiga scenarion, men för sandlådespel och dylikt borde det ju gå. Men eftersom jag är lat så tänkte jag kolla med er kunniga nördar. Eftersom jag tänkt idén måste ju någon annan ha gjort det före mig och kanske till och med snickrat ihop liknande tabeller, så var ska jag leta?

Mvh/ Tacksam för hjälp
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag kanske är lite OT här, men båda grupperna jag spelade med genom Corona-åren körde 2-timmarspass i vanlig kampanj, Det frestar på att spela online på ett annat sätt än spel runt bordet gör, så det kändes rätt lagom.

Kanske löser du ett problem som du inte behöver lösa med dina tabeller. Kanske blir det ascoolt. :-D
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Jag vet att jag har sett något i OSR-sfären, en bloggare som körde öppet bord och där varje spelmöte måste sluta med att gruppen var tillbaka på basen. Hen hade en tabell, med olika resultat, typ att en rollperson dog (!), en rollperson blev tillfångatagen, att man blev av med utrustning, etc. Men jag hittar inte den tyvärr.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Vilken genre är det? Jeffs Gameblog har en ”slutat utan att lämna dungeonen” lista, men det funkar bara för dungeon crawling.
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Tack för svaren. Vi körde också 2h-pass under Corona-tiden och det kändes som att vi aldrig kom någonstans. (Kan iofs ha varit för att det var The Enemy Within till WHFRPG 2ed och spelledaren insisterade på att köra som det var skrivet, fy fan vad vi åkte flodbåt).

Håller på att snickra på ett franska motståndsrörelsenspel så jag får väl helt enkelt panga ihop några så-gick-uppdraget-tabeller för syftet. Men tack för input!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Håller på att snickra på ett franska motståndsrörelsenspel så jag får väl helt enkelt panga ihop några så-gick-uppdraget-tabeller för syftet. Men tack för input!
Det var ruskigt länge sedan jag läste det, och jag har aldrig spelat, men det kanske finns grejer att hämta från Grey Ranks här? @Mogger har väl koll på det spelet?
 
Top