Nekromanti Avslutning på Kampanjen Ödets Nyckel

Ramius

Veteran
Hej! Kom precis hem ifrån ett spelmöte där vi spelade den avslutande delen av den episka kampanjen ödets nyckel. Tidigare har jag skrivit om en händelse där angående havsdjupets moder som var pretty sweet. Och jag känner nu att jag måste delge er slutet.
Väldigt kort dock.

Min karaktär Mafalz och hans följeslagare Hesael hittade det gyllene trädet som låg på en liten ö omgiven av oljigt svart vatten i underjorden som dom skulle. trädet bar inte frukt utan stora juveler och dess bark påminde om brons. Mafalz skar en skåra i trädet och vit tjock sav rann ut. Dom två äventyrarna drack utav det och Mafalz som aldrig känt hunger eller törst då han fick "kraft ifrån väven" blev efter en brännande känsla väldigt hungrig, sedan kom havsdjupets moders typ minions och sakta gick emot dom två med väsande röster som sa att Mafalz skulle följa med dom. Så blev det, Mafalz blev neddragen i djupet tills han hamnade i ett stort vitt tomrum och fick se havsdjupets moder le innan allt blev svart framför hans ögon.

Hesael blev ensam kvar vid trädet och tja där tog ödets nyckel slut. Prologen lr vad man ska säga var typ att Mafalz blev mer eller mindre general för havsdjupets moders armeér. Om äventyrarna hade använt trädets sav till att skvätta det i vattnet runtomkring ön eller på moderns minions hade typ vattnet fryst till någon slags isliknande tillstånd och äventyrarna kunde glatt gå över vattnet tillbaka till Mundana och typ "leva lyckliga". Just ja Jargiens kejsare dog också, det ingick typ i profetian som egentligen skulle leda till ett avstyrande av mörkret men då Mafalz och hans kompis inte använde trädets sav till rätt ändamål (eftersom dom inte hade någon aning och blev alldeles för rädda då minioinsen kom upp) så tog mundanas öde en tvär vändning.

Ganska ganska kort beskrivet men jag kände att jag bara var tvungen att återberätta just slutet. Mafalz är en karaktär jag verkligen har känt starkt för och är absolut den bästa jag någonsin gjort och spelat! för övrigt är ödets nyckel lätt det bästa äventyr och kampanj jag lirat!

/Ramius

duncan_UBBT

Swordsman
Epilog, inte prolog. Låter dock som ett väldigt spännande äventyr! Jag måste lyckas få min grupp att vandra ned i underjorden någon gång.

Ramius

Veteran
Just ja epilog, ber om ursäkt!

Ja det var ganska så häftigt eftersom när vi stod vid trädet så förväntade vi oss att vi skulle få önska oss någonting eller något i den stilen, men ingen hände!
Allt blev så mänskligt på något vis när vi upptäckte att man gått igenom hela kampanjen sökandes efter något som ska ge en något (i sann mänsklig självisk anda!) men så var tydligen inte fallet, men när vi kom på det var det ju för sent!

/Ramius

Ramius

Veteran
För dom som kanske är intresserade så hittade jag tråden där jag först pratade om havsdjupets moder och där min karaktär först träffade på henne. Det var samma kampanj "ödets nyckel". Och eftersom jag inte kan länka så citerar jag mig själv:

Min karaktär Mafaltz Tamatzcelan blev efter en slags cermoni tillsammans med ett barbarfolk i närheten av Asharina utskjutsad i en liten båt till en mindre något underlig ö. Väl på ön fanns det en brunn byggd i stenblock. Mafalz gick fram och började veva upp brunnshinken, när hinken var uppe välde det fram en svart sirapsliknande massa, som täckte marken mer och mer tills den slutligen rann ner i havet. Ur massan formades det två stycken människoliknande varelser med undantag för deras små missformade armar och att dom just bestog av denna svarta massa. Dom gjorde väsande obegripliga läten mot Mafaltz, och sjönk sedan ner på knä och då dök det upp en skepnad ur massan som liknande dom men var klart kvinnlig i formerna, vars hår var en massa av nästan levande tentakler men utan några andra egentliga konturer inga ögon eller dylikt. "Hon" pratade en väsande och ekande röst som frågade vad Mafaltz ville och varför han hade kallat på havsdjupets moder samtidigt som hon närmade sig honom. då riktade Mafaltz skrämt sitt svärd emot henne oavbrutet skrikande varningar vad han skulle göra emot henne om hon kom närmare, då vidrörde hon spetsen på hans svärd som försvann! Plötsligt intredde ett skarpt väderomslag som bestog av hårda piskande vindar, hon vände sig om och verkade väsa argt. sedan sa hon "du får som du vill" innan hon försvann ner i djupet. kvar stod Mafaltz rädd och närapå galenskap med ett svärd utan spets. /Ramius

Disskusionen hette typ "ditt läskigaste monster".

/Ramius