Nekromanti Avrättningar

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Hur skulle du själv t.ex. vilja bli avrättad om du tvingades välja?
Arkebusering.

Inte för att det är humant, men för att det är ballt. Det är frihetskämpens död, liksom. Man står där mot muren med en cigarett i käften; solen har nyss börjat leta sig upp på himlen i öst, och blänker i soldaternas gevärspipor. Hela livet, hela universum surrar genom ditt sinne under det fåtal sekunder du står där, innan gevärsskotten genljuder över den lilla gården och allting bleknar bort.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Ymir said:
Alltså, det finns ju bara en enda avrättningsmetod som gäller, really. Jag låter...verktyget tala för sig självt:
Alltså, använder man den där hemska kontraptionen på det sättet jag misstänker att man gör?

/Anders
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Organ said:
Alltså, använder man den där hemska kontraptionen på det sättet jag misstänker att man gör?
Well … bilden är döpt till »vaginal pear« – så svaret är förmodligen ja.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Jag minns nu att jag såg filmatiseringen med Danny Kaye på tv när jag vara liten nån gång i slutet av 70-talet. En intressant fråga är ifall hans sista dagdröm är en dröm eller ej, eller om även hans tillvaro som hunsad drömmmare är en dröm den med. Det kanske är en variant på Ambros Bierces An Occurance at Owl Creek Bridge?

Historien var hursomhelst skitbra. Tack för den!

/Anders
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
En jättestor sciencefictionactig laserartilleripjäs. Det är också bra som avrättningsmetod för det är inte uppfunnet än, så jag hinner nog dö av naturliga orsaker först. :gremsmile:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ja...

det finns i tre storlekar...

Liksom, sätt det i det här perspektivet: Vem är snubben som -uppfann- den här grejen? Vad tänkte han? Var han stolt? Högavlönad? Tillbringade han all sin fritid i en mörk källare under Towern, eller kunde han fungera normalt i 1500-talssamhället?

Han uppfann iaf den enskilt mest sadistiska tingest mänskligheten nånsin åstadkommit (jag är öppen för alternativ). Inget dåligt livsverk...

- Ymir, smått imponerad
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Ärligt talat, vore inte vaginalpäron ett bra uttryck i överförd bemärkelse för överjävliga personer/företeelser/etc.?

Erik "hur kan du vara ett sånt jävla vaginalpäron mot honom?" etc
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Lord of Muppets said:
Döden genom skämmig blödning...

Underligaste valet hittils, imho.
Jag vet inte varför men jag kom att tänka på en sekvens i boken Glamourama (skriven av American Psycho-författaren Bret Easton Ellis) där en supermodel mördas genom att frätande gift har applicerats på en tampong (om jag minns rätt) och hon dör under mycket plågsamma former, och med mycket blodutgjutelse, när hennes vagina smälter sönder.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Brett Easton Ellis verkar väldigt fascinerad av vaginor som går sönder på div. mer eller mindre spekatakulära sätt. Märk väl, jag håller det inte emot honom, alla författare har sina fixeringar, det är mer ett konstaterande liksom.

Möjligtvis framstår det som en lite märklig fixering om man jämför med andra författares, men han har ju fortfarande ingenting mot, säg, De Sade eller Nikanor Teratologen...som förvisso bara Vertigo vill ge ut...


- Ymir, tänker på scenen med råttan i American Psycho...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är det någon som har några funderingar kring detta eller som rentav har några egna förslag på metoder?
Det är väll inte nått man går omkring & funderar på dagarna i ända.. Dock så blir man lätt fachinerad över hur påhittig man kan vara att ta livet av folk.. Det finns ju ett & annat sätt som är mer sadistiskt än andra, om man säger så.

Hur skulle du själv t.ex. vilja bli avrättad om du tvingades välja?
Ett skott i tinningen, skulle väll sitta bra isåfall..

/ Johan K, som är seg som få..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur i hela friden kommer man på en sådan här grej ??
Måste ha ett sjukt sinne för fantasi, när man kommer på en sådan här grej.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Tja, att hitta på det är ju en sak. Det tycker jag inte är så illa.

Däremot snubben som står och drar åt den så att den öppnar sig...

Undrar om han går hem till fru och barn sen och berättar om sin dag på jobbet. :gremsmile:
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Zire said:
Alltså, det där var ju ett genialiskt förslag. Enkelt, billigt och humant. Förstör inte kroppen och borde vara väldigt säkert. Det måste finnas någon nackdel, varför använder man det inte annars?
För att det skulle ge dålig PR. Man ska vara "snäll", "human", inte leka med blod och behandla den dömde och dennes rester med "respekt".

Om någon skulle säga: "Jag tänker suga allt blod ur kroppen på honom så att han dör", skulle den personen vara ungefär lika populär som greve Dracula(fast på ett dåligt sätt).
Folk kan vara så överkänsliga.


Dante said:
Umm … jag kan tänka mig att den dömde hinner känna en hel del panik och ångest medan livet rinner ur honom.
Ergo: Inte så humant¹ som det låter.

1. Om man nu alls tycker att det går att använda »humant« i samma andetag som »avrättning«.
Det kan ta flera sekunder. :gremeek:

Personligen tycker inte jag att avrättningar ska vara "humana" alls. Men jag tycker min lösning är rätt snygg, om man nödvändigtvis vill att det ska gå relativt lungt och stillsamt till. Och jag skrev aldrig att den dömde måste vara vaken, bara att man inte nödvändigtvis behöver söva individen. Det beror på hur ve..fe...känslig den dömde är.

Alternativet är att mörda den dömde när han/hon/den sover i sin cell, innan man delger dödsdomen. Eller utföra ovan nämnda procedur, utan att ha berättat vad den gör. "Ett litet blodprov bara. Ingen fara. Att bli lite sömnig är helt normalt. Du kan få en bulle efteråt."
 
Top