Nekromanti Avgå, Lagerbäck? WTF??

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
"Skandalförlusten mot Tyskland". Va, var det någon som räknade med att Sverige skulle vinna? Tyskland är bättre än Sverige så man kan knappast säga att det är tjänstefel att förlora. Det är svårt nog att veta i förväg vilka spelare man ska matcha mot ett sådant lag. Det är tom svårt att veta i efterhand vad som hade funkat bäst.

Det är bara fegt att komma med kritik först efter att Sverige slagits ut och man sitter med facit i hand. Eller? Någon som tycker att förbundskaptenen bör avgå för att Sverige förlorade mot ett av turneringens bästa lag?

Gordeg
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag tycker Lagerbäck ska avgå av två anledningar:
1 – Gubben sitter i träningsoverall. Alla andra klär upp sig som tränare, men inte han. Väck! In med någon med klädsmak!

2 – Han har uppenbart ingen som helst förmåga att kritisera sig själv eller sina spelare. Efter att Tyskland spelat mössan av oss så säger karln att "Vi spelade jämnt mot tyskland". Mannen är uppenbart psykotisk.

Att vi sedan förlorade spelar ingen roll. Vi hade fått stryk mot argentina ändå.


Storuggla, har fixa idéer
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Klart killen ska få vara kvar. Intressant är att många journalister innan VM sade sig vara nöjda om Sverige tog sig till åttondelsfinal.

Journalistfiasko.

//erik. lyssnar på Nisti Stêrk
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
"Vi hade fått stryk mot argentina ändå."

Men vi hade vunnit mot Tyskland. :gremsmile:

-Hjalle, yes!
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Synd att även sportjournalister i seriösa medier, som tex SVT, fallit in i gnällkören. Så visst kan man säga att det är ett journalistfiasko.
Enda kritiken innan matchen var att många vill att Allbäck skulle starta istället för Zlatan. Men på de 30 min han spelade lyckades Allbäck inte producera något så det hade han antagligen inte gjort om han hade spelat 60 eller 90 min heller.

Gordeg
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Vad jag alltid har reagerat på är att han alltid säger att vi är nöjda med att gå vidare från gruppen. Att han säger det utåt är en sak, det är bara bra, men med facit från senaste mästerskapen verkar han säga det innåt truppen med. Sverige har faktiskt åkt i första utslagsrundan de tre senaste mästerskapen, Senegal, Holland också nu Tyskland. Man kan kalla det otur, sammanträffande eller vad man vill men det verkar som om spelarna tycker att de har gjort sitt jobb när de gått vidare och därför tar det lite som det kommer i utslagsmatchen. Då saknas den riktiga vinnarskallen.

Så om vi är nöjda med att gå vidare från gruppspelet så ska Lagerbäck sitta kvar, annars så får vi nog se oss om efter en annan kapten.

Jag funderar också om Sveriges träningar är bra, eftersom den enda som visar hyfsad form (Ljungberg) har tränat rehab inför turneringen. (Det gjorde han va? Jag blir nu lite osäker)

/Marcus som faktiskt tror det hade varit otänkbart att Sveriges spelare hade hållt om varandra som Tysklands under nationalsången.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
Ja, han ska avgå

Han är för trött
Han vill inte vinna
Han är inte kaxig nog
Han har på sig träningsoverall
Han tar inte schismer i laget på tillräckligt allvar
Han vågar inte bänka dåliga spelare
Han vågar inte tro på hungriga men oerfarna spelare
Han har vunnit för få matcher som f-kapten
Han kan inte vara självkritisk
Han kan inte vara självkritisk i syfte att förstå hur han ska göra sitt jobb bättre
Han kan inte få stjärnor som Henrik Larsson och Zlatan att spela som om det vore sista matchen i deras liv
Han har inte tillräckligt bra internationella kontakter
Han och Lagrell är för tajta
Han vet inte vad han ska göra för att få våra medelmåttiga spelare att spela så tajt att åtminstone vårat försvar pallar internationell fotboll
Han tror på Linderoth
Han gillar i hemlighet "svenska, trygga spelare som inte gör för stort väsen av sig" och förstår därför inte Östlunds kraft och kaliber
Han är nöjd

Han tycker att vi:

"Spelade bra mot Trinidad-Tobago"
"Spelade bra mot Tyskland"

Han vill säkert väl, men förstår för lite, kan för lite och vågar för lite.

Avgå!

/Basenanji
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: Ja, han ska avgå

Wow, det var många argument!
Jag undrar bara en sak...

...varför var det ingen som sade att förbundskaptenen borde avgå före Tysklandsmatchen?

Gordeg
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mändävadåhälwete va'ni tjôtar!

Vem fäen krävde Curre Lindströms avgång när Sverige fick megastorspö av Sovjet i hockey? Det sågs som en framgång när Sverige lyckades spräcka nollan så att matchen slutade 11-1 istället för 11-0.

Näförfäen, skärp er, småpiltar! Det är bara fotbollsfjantar som får för sig att en brakförlust är en nationell katastrof.
 
Top