Nekromanti Avalanche-tips sökes!

Odde

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
13
Köpte igår det, vad det verkar, utomordentligt bra äventyret Avalanche. Nu skall jag försöka spelleda detta för min spelgrupp. Problemen är många, främst att vi använder oss av N2:s regler och att spelgruppen endast består av 2 spelare (tragiskt men sant). Jag söker tips från folk som spelat/varit Sl för äventyret. Det verkar ruskigt svårt. Var klantar RP:na till det ordentligt (förutom överallt :))? Har någon konverterat speldata till N2? Vari ligger skillnaderna? Om någon har detta på dator vore ett mail väldigt uppskattat.

Övriga anekdoter och erfarenheter från äventyret motages oxå tacksamt! (Jag vet att det finns en tråd om liknande ämne här nere någonstanns jag skall leta.)

M.v.h Odde
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Vad gäller konverteringen så är det nog lättast att göra nya standard SLPs för äventyret. Typ säkerhetsvakter, militärer och dylikt.

Om du bara har 2 RPs så släng in 3-5 extra SLPs som kan hjäpla spelarna på slutet. Annars överlever de inte.

När jag själv var SL för Avalanche så slängde jag även in en del andra saker i äventyret för att få spelarna lite mer paranoida. Men det var improvisation anpassat till de olika händelser som RPna företog sig. Jag ändrade även slutet av äventyret något.

/PAX
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Mmm, bättre än marabou

Hehe, ja du, kära minnen...Kommer inte ihåg det i ordning men here goes.

Okej vid inbrottet på ranchen kan mycket gå fel. Vi planerade en snabb attack där vi skulle använda oss av sprängranater och tejp mot det skottsäkra fönstret. Problemet var livvakten som vägrade att dö, istället förlorade vi en rollperson vid det stället.

Något besvikna klarade vi av sektstället lite bättre tycker jag. Vi körde allting ganska rent ända tills på slutet, då vi skulle gå, då Martin tyckte: "Jag rullar in mina sista granater i vapenförrådet och springer."

Huset sprängdes, men vi grävde oss fram ur bråtet.

Efter det så ballade det ur rejält, när vi mötte dom första gensoldaterna blev vi helt paranoida för att inte prata om vapentokiga, vi skaffade oss det tyngsta av det mesta.

Ytterligare en rollperson sprängdes av en jäkla mina utanför hans hotelldörr. Efter det spenderade vi flera veckor på sjukhus.

På Svalbard blev en rollperson av med båda benen tack vare en gensoldat med kulspruta och på forskningsbasen, ja på forskningsbasen där inträffade det ett under.

Vi kastade oss in och sköt alla forskarna i ett rum men en av deras armar sköts av och flög två meter in i larmknappen på väggen! Japp. Tack vare min granatspruta så kom vi fram till helikoptern och iväg till Norge.

Men sidär kraschade vi och spelledaren var tvungen att trolla fram magiska läkedrycker som fick oss på benen igen för att alla blev så jädra skadade.

Slutligen som tack för att vi dödade bossen utan egna casualties så dödade norska soldater oss allihop när vi inte ville släppa våra vapen.
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Hehe

Avalanche ja... mycket bra äventyr som jag var SL till. Det hela gick rättså bra tills de skulle plantera den där gift grejen i gödsel tanken, då naturligtviss den bäste spelaren skulle hoppa i och bli rejält sjuk i flera veckor.

Vid Alfonso (hette han va?) hus gick rättså bra för de stackarna, utom det att en påverkad RP hade utvecklat ett hat mot Alfonso. Och kastade in fyra fem handgranter i rummet där han befann sig i. problemet var att De hade delat upp sig så att två gick på baksidan och två gick in i huset. De två där bak fick det svårt pga granaterna, där förlorade jag två spelare, tillsammans med sina RP.

I hamnen blev en RP träffad av en förlompen kula. Men i det hela gick det bra.

Sekten var värre, de hade inte förberet sig alls nästan. Och det hela var lite amatör mässigt, men de klarade sig på nån vänster.

Forskning basen gick utmärkt, väl planerat, jag var verkligen stolt över mina spelare då.

Slutstriden var något kaotisk. Men de gav sig när de skandinaviska fjälljägarna slog ner dem, och förhörde dem i ett par veckor.

Det var det absolut bästa äventyr jag varigt SL till.

//HoBBiT - Gillar att vara SL
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Hela äventyret fungerade rätt bra för min spelgrupp tills på slutet. En av rollpersonerna var så skadad så han gömde sig i borgen medan de andra fick göra all jobb. Det hela slutade med att de gav sig och gick med på att bli opererade... När sen jägarsoldaterna kom sprang rollpersonerna sin väg och... sprängdes i luften. Alla fick göra nya rollpersoner.

Ronnie
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Raiden mot Alfonzo: 2 killar dödade totalt cirka 100 vakter och tog stället busenkelt... de hade IR och sköt folk genom väggar och slängde granater... försvararna hade ingen chans...

Raiden mot sekten: De gick igenom allt utan problem, men blev upptäckta i slutet, vilket resulterade i en spektakulär flykt. Alla klarade sig dock.

Raiden mot forskningsbasen: Kaotisk, men gick vägen, trots allt.

Raiden mot slottet: De klarade inte av någonting så jägarna fick göra allt. De gav sig på en gång...

/RipperDoc - har magvärk

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top