Nekromanti Av blod komna till tryck

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
I mitten av veckan skickades då äntligen äventyret Av blod komna till tryck, och det är ett förbaskat bra äventyr (jag tycker IOFS alltid att det senast gjorda är det bästa, men det här är RIKTIGT bra). Av blod komna innehåller mycket material om det tidigare relativt vagt beskrivna Damarien, speciellt staden Targus och de olika fraktioner som verkar där. ABK är det enda nya till EON som släpps till jul, men då EON III boxen sålt helt och komplett slut för 2 veckor sedan, så har vi gjort en sammanslagning av Atlas boxen och EONs grundregler, vilket redan nu finns på vår webshop.

Värt att notera är också att vi inte kommer skicka ut några leveranser av beställningar från webshoppen mellan den 20:e November tom 6:e December. Beställningar som läggs mellan dessa 2 datum kommer att skickas ut den 7:e December.
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Re: Tjohooo!

Jag har läst Av Blod Komna och jag håller med Kim. Utmärkt äventyr som jag kan rekomendera till alla Eon spelare. Väldigt annorlunda från dom vanliga Hack and Slash äventyren.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Äntligen!

Det var ett tag då man undrade om något av det ni utlovade någonsin skulle ta och komma ut :gremwink:

Nu väntar vi bara på de kommande modulerna! (och spelledarskärmen!)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt, trevligt !
Ska bli skoj att se det hela.
Ska ta & snacka med min SL i Eon, så vi kan ta & köra igenom några officiella äventyr.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Låter helt underbart...
Jag har sett fram emot detta äventyr, speciellt då jag funderar skarpt på att spelleda igenom Katres Gåtor, men innan jag spelleder Katres vill jag veta vad som händer se'n... Alltså, läsa Av Blod Komna.

Detta äventyr ska helt enkelt beställas så snart det går! :gremsmile: Vilket ger följdfrågan... När kan man beställa det?
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Well, så länge det inte finns med några paddmumier och så länge det officiella Damarien har drag av Balkan/Östslavisk kultur så är jag nöjd.

I annat fall blir det till att modda, det går inte att hjälpas.
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Härliga nyheter! :gremsmile:

Attans att mina spelare nu har förvarning om att Damarien är involverat. Det hade varit så roligt att se minen på deras ansikten när de upptäckte det, givet några av deras RPs tämligen intressanta bakgrunder. :p

Skönt att ni äntligen släpper några produkter igen! Lycka till framöver med att komma ikapp.

Har hört från Avatarex att äventyret verkar bra och ser fram emot att få läsa det någon helg framöver. När hittar jag det på Science Fictionbokhandeln här i Göteborg?
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Det kommer att finnas i alla butiker som beställer direkt från oss den 12:e december (dvs alla SF-bokhandlar och några andra butiker). De som förbeställer brukar få sina beställningar några dagar innan. De butiker som tar in via distributör kommer förmodligen få in böckerna något senare.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Ajdå, vi trodde alla var så nöjda med paddmumierna, så i det här äventyret finns det BARA paddmumier!
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Äntligen!

Det var mycket utanför skapandet som tog tid under det gångna året, och det i kombinatin med förseningar, ordinarie arbeten mm. gjorde att processen blev mycket långdragen. Men vi jobbar vidare på misslor och alver i snabbt tempo, och siktar på att ha åtminstone en av dem ute i mitten på februari. Dan Johanson skulle ta en vecka ledigt från skrivandet nu när ABk var färdigt, och sedan bita tag i 4:e delen av Sylfens vrede.
Så nu kommer det en hel del framöver.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Fråga angående äventyret?!

Jag har inte spellet någon del utav detta äventyr men jag har första delen hemma.
Vilken jag inte är så vidare förtjust i så vad jag undrar är om man kan spela Av Blod Komna utan att ha spelat de två första delarna?
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Re: Fråga angående äventyret?!

Det går att göra det. Men jag rekomenderar dom andra först.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Fråga angående äventyret?!

Ja det ska gå (som sagts), men Katres Gåtor är iallafall ett bra äventyr... Så om du inte gillar Diamantäpplet föreslår jag att du skaffar Katres Gåtor, jag tycker iallafall det är ett sjysst äventyr. (har inte spellett igenom det än dock, men läst det ettpar gånger och ska spelleda det i framtiden)
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Fråga angående äventyret?!

Diamantäpplet är inte på något sätt givande när det gäller kampanjen som helhet. Det skrevs ju som ett introduktionsäventyr till EON som skulle passa både nybörjare och mer erfarna spelare, vilket är en svår sak att lyckas med.
I Katres gåtor får Dan för första gången fria händer, och det märks tydligt. KG är ett mycket bra äventyr, med gamla legender ,artefakter och mysteriespel, och i ljuset av det växer även Diamantäpplet, när man får mer bakgrund till vad som faktiskt startade i DÄ.
Har du redan DÄ så tycker jag du ska börja med det, även om varje äventyr kan spelas fristående. Det ger ju ändå mer känsla att ha varit med från början. Av blod komna driver ytterligare kampanjen mot sin spets, men där DÄ var rättframt och rakt, KG mysteriespel och gåtlösande så är ABK intrigspel ,dödliga allianser och lönndåd.
 
Top