Nekromanti Automatiska mellanslag före och efter I UBB C*

Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Och även Textfärg. Min fråga är enkel: Kan man inte ta bort dessa? Det är rätt jobbigt att ta bort en massa mellanslag när man ska använda sig av verktygen. Det måste väl finnas andra som samtycker?

Mvh Victor Palm

*Instant UBB Code
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,523
Location
Helsingborg
Funderade också på det .. I och för sig gör det inget att det blir två mellanslag.. Det tas bort automatiskt i html.. Det jag irriterar mig på är att jag får ta bort mellanslagen i snitt för ungefär i var tredje UBB-tagg jag använder, då jag länkar precis vid sista ordet i meningen (där det förkommer komma eller punkt).. Se bara hur det blir om jag inte tar bort mellanslagen i de två UBB-koder jag använt i detta inlägg..

Du kan läsa Gardener s svar på min fråga i den länkade tråden.. Jag förstår helt klart svaret, men gillar det inte.. Man skriver ju trots allt in allting precis efter man tryckt på den valda UBB-koden i popup-fönstret.. Enda undantaget är väl "Citat".. Jag orkade dock inte tjafsa då..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dock jämt skriver sin UBB-signatur för hand
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,523
Location
Helsingborg
Ja.. uhm.. eeeh.. Det är inte lika snyggt.. Dessutom så vill jag märka ut att det jag satt inom UBB-koden är något speciellt.. Om jag skriver Insignialik eller Insignias så vill jag påpeka att du är något unikt.. Dessutom brukar man väl inte inkludera interpunktioner i länkar när man proggar html?

Äh, no big deal.. Jag klarar mig, om det nu skulle vara hypersvårt att fixa..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] känner sig fåfäng
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hur svårt kan det vara att klicka på delete-tangenten?

Jag har viktigare saker för mig än att ordna dylika småsaker som inte ger något.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Det är inte samma sak

"Dessutom brukar man väl inte inkludera interpunktioner i länkar när man proggar html?"

Nej. Jag sade aldrig att man bör göra det, heller. Jag sade att man KAN göra det, ifall man inte orkar deleta mellanslagen, eftersom det i det här fallet kräver mindre jobb. JAG gör det inte, men jag tycker inte det är särskilt arbetsamt att trycka på Delete heller. I HTML, när vi nu är inne på ämnet, så är det inte den minsta arbetsskillnad på att inkludera eller exkludera interpuktionen.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Inte särskilt

Men eftersom att forumet faktiskt är tillägnat att göra wrnu bättre, så tyckte jag att det var bra att ta upp det. Det finns tydligen andra som stör sig på det. Förresten, är det mycket jobb? Jag har ingen aning, faktiskt.

Det som stör mig mest är inte mellanslaget som kommer efter, utan det som kommer innan. Ifall man ska applicera något attribut på en text måste man klicka sig tillbaka, vilket iofs inte är svårt, men irriterande.

Mvh Victor Palm
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Inte särskilt

Det som stör mig mest är inte mellanslaget som kommer efter, utan det som kommer innan. Ifall man ska applicera något attribut på en text måste man klicka sig tillbaka, vilket iofs inte är svårt, men irriterande.
Jag förstår inte ett skvatt av vad du vill ha sagt av det där men jag kan säga, som så många gånger tidigare, att det finns en miljon saker att fixa och en helsickes massa saker ger så mycket mer än detta som inte ger någonting rent praktiskt. Oavsett hur kort tid en sak tar att fixa så tar det tid att leta reda på vad som ska göras, kontrollera att det funkar, överföra det till produktionssiten osv. Ett femminutershack är aldrig ett femminutershack. Jag har redan sagt att jag ser det som totalt meningslöst att lägga min tid på det, så var god slösa inte mer av min tid med att försöka övertyga mig.
 
Top