Nekromanti Attributet VISDOM, suger?

zeerox

Veteran
Joined
1 Mar 2016
Messages
9
Hej alla rollspelare där ute, jag tänk på de där med Visdom, verkligen ALLA mina spelare har alltid lägst möjliga i Visdom, tycker detta attributet verkar vara riktigt kasst om jag ska vara helt ärlig. Visst de hjälper till att påverka intrycket, men verka inte ha så stor faktor när man spelar.

Ändrad: Kom på det att de gör att de bli lite svårare att öka färdigheterna att färdigheterna får +2 på svårigheten vid höjning, men 2 mer eller mindre gör inte så stor skillnad egentligen.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,419
Location
Malmö
Fast det är ju minst lika bra som utstrålning , båda ger plus på ett härlett attribut (Intry ck)och +2 vid höjningsslag. Det skall dock sägas om man spelar en kampanj med mycket samtal och sociala spel är ju intryck en sak man kan använda i alla sociala konflikter
 

Siljestam

Veteran
Joined
24 Jun 2014
Messages
100
Jag har husreglat ett ytterligare sekundärt attribut kallat "Insikt" som är baserat på Visdom och Psyke och kan användas för att komma ihåg detaljer, dra slutsatser och så vidare.
 

zeerox

Veteran
Joined
1 Mar 2016
Messages
9
Vi kört så mycket vi kan by the book än så länge i eon 4, men när vi spelade eon 3 då vi hade moddat systemet där man använde attack tärningar som Eon IV använder idag, att man ska slå mer än ett värde för att lyckas, o detta kom vi på för 10 år sen, så kul att Eon IV använde samma system, men ja gillade de där med insikt du snackade om, men vi håller fortfarande på lär oss Eon IV, men många av oss saknar fortfarande mycket från Eon 3 men vi ser väldigt stort potential i Eon IV jag till o med snickrade ihop grejer som slår Ob tärningar o slår fram skador o sånt bara med lite klick, . Hur attributerna inte påverkar färdigheterna längre är något som folket här stör sig på, även ja med. Men kommer väl börja fila lite på reglerna inom en snar framtid antar jag då så mycket i Eon IV är helt konstigt som inte make any sense.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Siljestam;n297836 said:
Jag har husreglat ett ytterligare sekundärt attribut kallat "Insikt" som är baserat på Visdom och Psyke och kan användas för att komma ihåg detaljer, dra slutsatser och så vidare.
Vi kör detsamma. Skumt att det inte fanns med i grundreglerna faktiskt!
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
Med de måtten räknade är utstrålning långt mycket sämre, det kopplas bara till intryck och har bara typ 5 färdigheter det kan boosta vid höjningsslag.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
zeerox;n297782 said:
Ändrad: Kom på det att de gör att de bli lite svårare att öka färdigheterna att färdigheterna får +2 på svårigheten vid höjning, men 2 mer eller mindre gör inte så stor skillnad egentligen.
2 i svårighetsminskning kanske inte låter så mycket men om man kollar på hur många erfarenhet man måste spendera per höjning så motsvarar det en rabatt på ~33 % (jämför snittantalet slag som krävs för att höja på sida 300). Sen är det så klart bara värt någonting om man ämnar höja färdigheterna som baseras på Visdom.
 
Top