Nekromanti attribut

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
jag har en ganska enkel fråga men är inte säker på svaret.
Kan en rollperson genom träning få mer i ett attribut än hans ras rasmax? i min spelgrupp har vi en kraggbarbar med 22 i STY som han fått genom träning. kan han då fortsätta mrd att öka sin STY till 23 eller ännu högre?? :gremconfused:
/Purgatory
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Rimligtvis, ja. Världens starkaste män i vår värld är liksom... 18+are, om man ska översätta.

-Hjalle, starkt jobbat.
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Se det så här:
Världsrekordet i styrkelyft ökar. Den som innehar rekordet är världens starkaste människor. Ändå kommer det någon och slår det. Hela tiden! Förklaring, man kan alltid bli starkare.
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Instämmer

Visst kan folk få mer änn det så kallade rasmax.

Sen kan man även tänka lite på att det finns en fördel på en tabell vid namn övernaturligt attribut som även ger lite rykte. Rykteökningen pga detta höga attribut är kanske nått man borde ge till den som ökar atribut över rasmax.

Dock kan man ju se upp så det inte skenar iväg allt för mycket.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Re: Instämmer

Med tanke på att attributhöjningen kräver att man slå (i det här fallet) över 22 med Ob3T6 är det nog inte allt för stor risk att saker och ting skenar iväg. Faktum är att chanserna överhuvudtaget är rätt små att någon höjning ska ske, om inte personen spenderar hela sin tid med att träna.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Världsrekordet i styrkelyft ökar. Den som innehar rekordet är världens starkaste människor. Ändå kommer det någon och slår det. Hela tiden! Förklaring, man kan alltid bli starkare.

Men, det är ju också så att i modern tid har vi bättre koll på människokroppen, bättre träningsmetoder, och en massa prestationshöjande droger.

/Honken
 

Calimbandil

Veteran
Joined
24 Jan 2006
Messages
5
Location
Norrköping, Östergötland
Precis min åsikt

Jag håller med tidigare talare, det finns liksom inget som talar emot att man inte får gå högre upp i attribut det är väl därför ob-systemet finns, för att man inte skall ha någon övre gräns det skall bara bli helvetiskt svårt :gremgrin:
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
Klart det går. [ant]

Njej. "max" är ju egentligen hur högt man kan få till att börja med. till följd att man inte slår ett OB slag för att avgöra attribut. Det är klart man kan öka efter det.
 
Top