Nekromanti Attans otur... fel av mig...

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,353
Location
Helsingborg
Re: Vet inte vad som är mest skrämmande

Vad är det för skrämmande med att man vet vad BDSM betyder?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Får en syn

"nej, jag har personligen inget emot folk som pysslar med sånna saker, dom får ha sina intressen så har jag mina."
*Tänker sig en läderklädd BDSM:are med läderhuva och så Frippe. BDSM:aren gör en äcklad grimas och säger "Vaddå? Är du rollspelare"?!*

~Tänkte först rita den som en seriestripp men [color:448800]Han</font color=448800> har ingen aning om hur en [color:blue]Frippe</font color=blue> (eller en BDSM:are) ser ut
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Näe, inget egentligen [NT]

Förutom att om man forskat i BDSM så kan man vara lite intresserad utav det.. Inte för att det är något fel i BDSM, men det brukar ju vara lite kinkigt att prata om det.. eller kinky, vilket som..

~Återigen så skriver [color:448800]Han</font color=448800> långa meningar i ett NT-inlägg.. Leve länge platt version!
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
LOL [ANT]

"*Tänker sig en läderklädd BDSM:are med läderhuva och så Frippe. BDSM:aren gör en äcklad grimas och säger "Vaddå? Är du rollspelare"?!*"

Tja, det stod ju på rollspel.se att de skulle ha en dusch i lokalen. Det skulle alldrig en bordsrollspelare komma på att ha i klubblokalen.

Mats. lagar stol
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Lite analyser

Vad är det för skrämmande med att man vet vad BDSM betyder?
Tja, [color:448800]Han</font color=448800> tycker att t.o.m jag är skrämmande:

~Återigen så skriver [color:448800]Han</font color=448800> långa meningar i ett NT-inlägg.. Leve länge platt version!
Läge för hjärntvätt, kanske..


/Arvidos, kanske har djävolusiska planer ändå.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Vad BDSM betyder...

nja det gör det nog inte men om nu situationen skulle uppstå så skulle åtminstone jag tänka mig för mycket, mycket noga innan jag på konvent spelade de mest flummiga friformsäventyren.

Johan
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Vad BDSM betyder...

nja det gör det nog inte men om nu situationen skulle uppstå så skulle åtminstone jag tänka mig för mycket, mycket noga innan jag på konvent spelade de mest flummiga friformsäventyren.

Hur så ?

/Naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Shit vad det här blev OT

Inte för att det är något fel i BDSM

Så varför regerar du så starkt då ? /images/icons/smile.gif

Förutom att om man forskat i BDSM så kan man vara lite intresserad utav det
En korrekt analys.
Motsatsen gäller naturligtvis också.
Om man är intresserad av det, så är det nog troligt att man har forskat lite i det.
Fast just grunddefinitionen är ganska väl spridd iofs.

/Naug
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Shit vad det här blev OT

"Så varför regerar du så starkt då ?"

Ärligt talat, är det inte du som reagerar starkt? Alla andra ser ju bara ett lysande tillfälle att försöka komma på lite ordvitsar och ha lite skoj.

Hade rollspel.se varit registrerad av ett företag som sysslade med ormuppfödning så hade vi dragit vitsar som:

"Vackert, som om inte spelledarna slingrar sig tillräckligt redan..."
och
"Jag har hört att de är giftiga på diplomacy också..."
osv osv osv...

...det är inte så allvarligt menat, alltså.

/Riz
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Shit vad det här blev OT

Ärligt talat, är det inte du som reagerar starkt?

Jo, det är ett faktum att jag är notoriskt snarstucken av mig när folk börjar tala om min sexuella läggning i ordalag som.

förstår att det var i allmänhetens intresse; om rollspelsvärlden plötsligt börjar krylla av BSDM:are vill åtminstone jag vara förvarnad. (Quan'talis)

och

Vet inte vad som är mest skrämmande:
Att du seriöst ger dig in på att förtydliga vad BDSM betyder, eller att du verkligen vet vad det betyder..
(Han)


Hade rollspel.se varit registrerad av ett företag som sysslade med ormuppfödning så hade vi dragit vitsar som:/.../

Det tvivlar jag inte det minsta på, jag har ju iofs också dragit någon vits i den mån jag kan vara rolig /images/icons/hairy.gif
Naug rolig ?

Jaja, jag är inte så hemskt allvarlig jag heller, det är bara att reagerar starkt på vissa saker.
Ungefär på samma sätt som att en feminist skulle bli reagera ifall folk börjar säga saker som.
"om rollspelsvärlden plötsligt börjar krylla av feminister vill åtminstone jag vara förvarnad."

Förstår vad jag menar ?

/Naug
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Shit vad det här blev OT

Jo, jag håller nog med om att några formulerade sig litet klumpigt i tråden. Jag tror iofs att varken Kvante eller Han menade illa, hade vi hört dem framföra replikerna verbalt så hade det inte varit någon tvekan om att de bara skojsade, men läser man replikerna bara på en skärm och tolkar det lite skevt så är det lätt att det framstår som något unket och fördömmande.

Nå, jag tror alla på forumet är goda människor som tycker att alla har rätten att leva sina liv på det sätt de vill, så länge som de inte skadar någon annan. Erm, ja, om inte den andre vill bli skadad då, hrm...

Äh, nu började jag skämta igen. Det är lika bra vi lägger ned. Men ja, jag håller med om att vi ska skriva våra repliker med större försiktighet nästa gång ett sådant här brännbart ämne kommer upp igen.

/Rizzo
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Åter en gammal stripp...

Urgammal SCA-skämtis (delvis återanvänd i en Sverox):

Två ädla riddare från Sällskapet för Kreativ Anakronism har stått och bonkat på varandra med sina rottingsvärd (som boffersvärd fast grövre och utan vaddering) men stannar upp och blåstirrar på en nykomling, en tjej i nät- och läderdress och dito mask, hållande en mattpiska.
Tjejen: "Men de SA att det här var en förening för folk som slår varandra med rottingar!!"

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fjäääh.

men läser man replikerna bara på en skärm och tolkar det lite skevt så är det lätt att det framstår som något unket och fördömmande.

Det ÄR tråkigt att få en personlig inställning dissad på felaktiga grunder. Är detta kul t. ex: ftp://64:64@zinko.mine.nu/mliten.jpg ? (Länkfunktionen funkade inte så bra)
Nåja, det kanske är mer rättvist att jämställa det med att "om det skulle dyka upp en massa moderater så vill jag vara förvarnad", men å andra sidan så är BDSM:are en grupp som får ta emot mycket fördomar, iallafall verkar det så i vår kultur. Som oss rollspelare.

Förlöjligande av någons personliga inställning tycker jag alltså är.. fel. Jag kan inte komma på något fall då det är rätt.. Finns kanske, men då förutsätter det förmodligen att man är insatt i det man snackar om.


/Tack och hej
Kärlek i alla former.
-Arvidos.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Fjäääh.

Är detta kul t. ex: ftp://64:64@zinko.mine.nu/mliten.jpg ?

Jag tyckte personligen att den var väldigt rolig. Den känns helt rätt efter (m)'s veka ingripande mot rasismen i de egna leden. Dessutom är den välformulerad utifrån (m)'s kampanj.

Tyckte inte direkt att den är att jämställa med att driva med någons sexuella läggning.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Fjäääh.

Här kom mästarfasonerna och pekpinnarna fram.../images/icons/grin.gif
En liten linjal att smätta på fingrarna också, månne/images/icons/wink.gif
Näh
Skojar ju bara
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Fjäääh.

men å andra sidan så är BDSM:are en grupp som får ta emot mycket fördomar, iallafall verkar det så i vår kultur. Som oss rollspelare.

Och det är därför som man måste säga ifrån och vägra ge dessa fördomar någon form utav grogrund, och dessutom rota upp dom fördomar som redan finns.
Detta gör man inte genom att vara tyst /images/icons/wink.gif

Man ska inte behöva ta skit från någon på grund av sina hobbys, sin politiska åskådning, sin religion eller sin sexuella läggning. Detta är grundläggande mänskliga rättigheter, för att inte tala om hyffs.

Undantaget är väl om man själv kränker en annan människas mänskliga rättigheter, då får man räkna med att ta en del skit /images/icons/wink.gif.


Det ÄR tråkigt att få en personlig inställning dissad på felaktiga grunder. Är detta kul t. ex: ftp://64:64@zinko.mine.nu/mliten.jpg ?

Hmm.
Det finns trots allt en gammal tradition att driva med politiska förebilder och partier.
Jag skulle nog säga att personangrepp och hånande av personer och deras intställning är fel.
Men att driva med ett större ettablissemang, som t.ex. ett politiskt parti känns på något vis mer rumsrent.
Det är intressant vilken typ av skämt som är rumsrena och vilka som inte är det.
T.ex. så är det ganska känsligt att skämta nedsättande om judar...
Om man inte är jude själv det vill säga, då får man vara hur nästan hur antisemitisk som helst utan att folk tar illa upp.
Annars så är det ok att driva med regeringar på något vis.

T.ex. så är karikartyrer av exempelvis Goerge W Bush på något vis betraktat som rumsrent. "Han får helt enkelt räkna med det som representant för världens mäktigaste land."
Rätt eller fel ? Driver vi med Bush eller driver vi med USA som koncept ?
Om vi driver med Bush, är det då ok för att han är så avlägsen, och vi kommer aldrig att träffa honom i hela vårt liv ?

Om vi driver med Bush så driver vi trots allt fortfarande med honom som person, då borde det enligt dom vad vi precis slagit fast, vara fel.

Detta är faktiskt svårare än vad man tror att få någon ordning på...

/Naug
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Fjäääh.

Är detta kul t. ex: ftp://64:64@zinko.mine.nu/mliten.jpg ?

Inte ett smack. Det är osmakligt, verklighetsfrånvänt och aktivt lögnaktigt, liksom så mycket annat från den här självgoda kanten av svensk politik. Visst är det mer OK att häckla offentligt folk och politiska partier än privatpersoner, men i saklighet är den på nivå med de gamla fejkade insändare som Piff och Puff brukade lägga in på sitt forum.

--
Åke
 
Top