Nekromanti Att ta sig ur EF

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Polisen , register och rollpersoners frihet

Polisen har definitivt dessa resurser, men betänk att jag talat om idealfall. Västra Europa är ett dåligt ställe att vara brottsling på, likaså Japan och New England. Större delen av världen är det dock rätt okej att vara brottsling på. Vår spelgrupp håller mest till i USA, fast i de mer sunkiga delarna. Polisen är brutal, men har som tur vad inte samma finess som på andra sidan Atlanten. Mina spelare är faktiskt livrädda för att agera olagligt i Europa (eftersom de gjort det ett par gånger förut och råkat illa ut).

Ska dock tillägga att det inte är vanligt i vår spelgrupp att allt slutar med att polisen tar RP:na. Snarare försöker RP:na håller sig borta från trubbel, alternativt polisen, på alla möjliga och omöjliga sätt.

Ja, spelar man klassisk, glassig cyberpunk så är det svårt att överleva polisen. Men det finns så många andra möjligheter. Man kan skära ner på våldet, man kan tvinga spelarna att tänka både en och två gånger innan de gör något dumt. Jag tycker att det är positivt med en stark polismakt, för det utökar egentligen spelandet, snarare än hindrar det. Förutsatt att man tycker det är kul med annat spelande än klassisk action.

En sista kul grej: låt spelarna vara polisen för en gångs skull. Låt de sedan möta all den djävulskap som spelarna i vanliga fall hade sysslat med för att försöka undvika polisen. Kan nog bli intressant.

/RipperDoc
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Det får ju spelarna att tänka i andra banor inte bara vi flyr landet och så är det fixat utan göra det lite svårare för dom.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: Polisen , register och rollpersoners frihet

Någon som vet hur det ligger till med Neotech Police?
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Polisen , register och rollpersoners frihet

"En sista kul grej: låt spelarna vara polisen för en gångs skull."

Jo, men då skulle man ju helst vilja ha den kommande modulen Neotech: Police. Men det lär ju ta ett bra tag innan den når hyllorna.
 
Top