Kärlekscraft
Swordsman
- Joined
- 31 Oct 2013
- Messages
- 773
#Räddningsoperation 'Vrakgods' inledd. Kommer att med googles cache återposta inläggen innan det är försent....
Har aldrig riktigt spelat Mage:The Ascension (gamla World of Darkness) genom åren.
Vad får man ut genom att spela det jämfört med Vampire:The Masquerade? Hur pass annorlunda är stilen? Några bra ankedoter & lärdomar om spelet? Vet att man by default spelar med i den underbara organisationen the Council of nine mystic traditions - 'Mystikerna' som kämpar för en liberal agenda gentemot de onda Teknokraterna. Om Vampire är Camarillan .vs. Sabbaten så skulle Mage istället vara mer som Camarillan .vs. Anarkerna, verkar det som? Verkar också vara mycket konspirationsteorier kopplat till spelet, då vanliga människor beskrivs som sovande/sleepers och mages för 'uppvaknade'.
Finns lite andra klaner/organisationer också som är fristående. Hur skapas egentligen en 'mage'? Vet att handlar om s k avatarer, men de verkar vara mer begränsande i antalet jämfört med vampyrerna som tekniskt sätt kan massproducera sig själva på löpande band. Tråden är skapad för de kunniga - för att slippa söka igenom massa artiklar och böcker där inget är direkt sammanfattande - istället fragmentariskt och utspritt: Vad finns det för titlar? Hur skapas mages(se tidigare)? Hur ser dynamiken ut inom de egna organisationerna? Nackdelar/Fördelar? Hur fightas de mot ex. vampyrer, varulvar och kuei-jin? Allt möjlig info uppskattas!
Har aldrig riktigt spelat Mage:The Ascension (gamla World of Darkness) genom åren.
Vad får man ut genom att spela det jämfört med Vampire:The Masquerade? Hur pass annorlunda är stilen? Några bra ankedoter & lärdomar om spelet? Vet att man by default spelar med i den underbara organisationen the Council of nine mystic traditions - 'Mystikerna' som kämpar för en liberal agenda gentemot de onda Teknokraterna. Om Vampire är Camarillan .vs. Sabbaten så skulle Mage istället vara mer som Camarillan .vs. Anarkerna, verkar det som? Verkar också vara mycket konspirationsteorier kopplat till spelet, då vanliga människor beskrivs som sovande/sleepers och mages för 'uppvaknade'.
Finns lite andra klaner/organisationer också som är fristående. Hur skapas egentligen en 'mage'? Vet att handlar om s k avatarer, men de verkar vara mer begränsande i antalet jämfört med vampyrerna som tekniskt sätt kan massproducera sig själva på löpande band. Tråden är skapad för de kunniga - för att slippa söka igenom massa artiklar och böcker där inget är direkt sammanfattande - istället fragmentariskt och utspritt: Vad finns det för titlar? Hur skapas mages(se tidigare)? Hur ser dynamiken ut inom de egna organisationerna? Nackdelar/Fördelar? Hur fightas de mot ex. vampyrer, varulvar och kuei-jin? Allt möjlig info uppskattas!
