Nekromanti Att spela eller inte spela?

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Jag har ett problem....
Ett mycket stort problem....
Min spelgrupp vill inte spela N2!
Hur kan jag göra för att fresta dom till det...
Ska jag tvinga dem eller ska jag be dom snällt? Hur ska jag göra?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
1: ge upp. Hitta ett annat gäng du kan lira n2 med.
2: försöka pusha för det. Säg att du har ett asbra äventyr på gång, och se till att ha det. Se till att de verkligen blir intresserade. Efter några spelmöten alla har kul på så kommer de lära sig att det går att ha kul i n2 också.

Spelet i sig är ju inte så jävla viktigt :gremlaugh:

chrull
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
"Ska jag tvinga dem eller ska jag be dom snällt? Hur ska jag göra?"


Du ska aldrig tvinga dina spelare till att göra någonting över huvud taget. Det ger bara dålig stämning. Liksom, försök tvinga dom att gå på bio eller tvinga dom att gå ut och käka middag.

Man tvingar inte sina kompisar till saker.

Vill dom inte spela så vill dom inte. Du kan propagera för det och få dom intresserade, men du kan inte tvinga dom.


/Naug
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Försök att övertala dem att testa några gånger.. Så de får en bild av N2.
Men för allt i världen, tvinga dem INTE !! Det kommer tillbaka av ondo & troligen kommer det att skapa en taskig stämmning i gruppen.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag har förstått att långt ifrån alla människor passar ihop med Neotech (eller framtidsrollspel överhuvudtaget). Oftast beror det nog på att de är inköra i ett fantasytankesätt.

För att fresta till N2, leta reda på något konventsäventyr på webben till N2 och introducera dem, eller se till att se en film som ger dig stark inspiration till N2 tillsammans med dem. Sedan kan du låta dem spela ett äventyr med stark koppling till filmen.

/RipperDoc
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Se till att se en film som ger dig stark inspiration till N2 tillsammans med dem. Sedan kan du låta dem spela ett äventyr med stark koppling till filmen.

Typ Ghost in the Shell (Visst är det jobbigt när folk säger en sak på ljudspåret och så står det en annan på textremsan?) eller Blade Runner. Metropolis kanske?

//Daniel. Anime --> ont i huvudet
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Eller varför inte Johnny Mnemonic, helt klart den film jag förknippar med Neotech mest...

/Seinet Wintermute - Trött
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Keanu Mnemonic [OT]

Hmm, jag spelade in den för sex år sedan eller så, då hade jag aldrig hört om Neotech, och tittade lite... Morsan blev förskräckt när hon såg slagsmålen och stympningarna och snodde bandet... Har fortfarande inte sett färdigt den :gremlaugh:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Keanu Mnemonic [OT]

Se till att se den, bra Neotechinspiration

/Seinet Wintermute
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Jag hade samma problem en gång i tiden (länge sedan). Vi spelade drakar och demoner, men jag ville byta till EON. Två spel i samma genrer med andra ord. Vi provade EON nån gång men de var inte imponerade. Jag däremot var övertygad om att EON var ett bättre spel och att de oxå skulle inse det bara vi fick reglerna att flyta.

Lösningen blev att jag sålde alla mina drakar och demoner böcker och spelarna hade inte mycket till val längre. Numera är de glada och uppskattar bytet till det bättre spelet.

Jag däremot tycker nog att jag borde gömt böckerna istället. Kul att ha nu när man börjar bli gammal. :gremwink:
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Oftast beror det nog på att de är inköra i ett fantasytankesätt.
Det är mer en smakfråga. personligen spelar jag inte Neotech, men älskar mitt gamla Cyberpunk....

Ska du få gruppen och spela NeoTech... tja, det kan funka att visa dem Offensiv :gremwink: Jag vet faktiskt inte. jag brukar utesluta mig själv från min grupps NeoTech sessioner.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Ska du få gruppen och spela NeoTech... tja, det kan funka att visa dem Offensiv

Eller ge dom Monolite-implantat med tillhörande blodförlustkompensator från början :gremwink:
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Tja, inte vet jag. Jag har faktiskt inte blivit visad Offensiv.
Men sen är jag ju ovillig spelare också, även om min fransyska till supermodell har visat sig vara ganska rolig.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Att spela eller inte spela? (OT)

Men sen är jag ju ovillig spelare också, även om min fransyska till supermodell har visat sig vara ganska rolig.

Hon då? villig eller ovillig? :gremwink:

Nä..där sjönk nivån till det lägsta på länge men kunde inte bara låte bli när du ger mig en sån öppning..
 
Top