Att smyga in i en borg

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Man måste tänka in att vi har med ankor att göra: Lite random facts från internettet til inspiration (YDMV):

"Ducks sleep with one eye open. When ducks sleep, they snooze with one side of their brain, allowing them to remain alert in the event of a predator approaching."

"Being semi-nocturnal, ducks can be quite active when the night falls."

"Ducks sleeping in a row appear to allocate guard duty to the ducks on either end of the row. "

"The majority of ducks take short naps during the day."


Givet att det är piratankor, hoppas man inte att det är en enögd piratanka som håller vakt på natten!

Lycka till!
Superbra info!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag tänker att man behöver FLER vakter på natten och går det att klättra in över muren så har man naturligtvis lyktor på muren. Är det bebyggelse runt borgen?
Ja, det kan nog ligga något i det. Nej, borgen finns belägen på en ö som i övrigt är obebodd.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Tänk på att det inte endast handlar om vad som är bäst ur vakthållningssynpunkt (well... så vida det inte är det du VILL att det ska handla om).

Man vill inte ha massor av vakter på natten eftersom de då måste sova på dagen och kan inte hjälpa till med faktiskt arbete. Man vill inte ha massa facklor och lyktor tända överallt, för varken facklor eller ljus är gratis.
Bra input! Det är dessutom ett väldigt provisoriskt hideout för ankorna så resurserna är knappa.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Detta ska jag absolut ha med! Det vore kul om någon i samhället i närheten, som består av invånare som fruktar piraterna, i hemlighet samarbetar med dem och levererar varor till dom.
Det är en bra grej! Där skulle du kanske också kunna låta personen i fråga vara lite shady? Gissningsvis samarbetar någon med piraterna för att få deg (säger min magkänsla), så då kanske det också är ett sätt att som RP kan få personen att hjälpa dem?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Det är en bra grej! Där skulle du kanske också kunna låta personen i fråga vara lite shady? Gissningsvis samarbetar någon med piraterna för att få deg (säger min magkänsla), så då kanske det också är ett sätt att som RP kan få personen att hjälpa dem?
Det låter jättebra! Det kommer att finnas en stor byggarbetsplats en bit bort och jag tänker mig att personen är någon slags arbetsledare som är missnöjd med sin lön och smugglar iväg mat, dryck och annat nödvändigt till piraterna mot betalning. Jättebra idé att rollpersonerna kan muta personen att kanske smuggla in dom till piraterna!
 
Top