Nekromanti Att sänka STYK.

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Finns det någon möjlighet att sänka STYK på magisk väg? Eller rättare sagt, någon effekt/besvärjelse som gör att vikten på föremål minskar?

Det är så här att en RP vill minska STYK på sitt svärd. Han har bett några magiker om hjälp, och de har lovat att se vad de kan göra.

Med hjälp av alkemi går det ju också att ändra resonansfrekvensen hos en essens. Men att ändra Densiteten, som jag tycker verkar lämpligast är ju hur svårt som helst, med tanke på att svärdet borde vara av nionde rangen. Jag är inte helt klar över hur "Modifiera resonansfrekvens" funkar heller för den delen.


Det Förglömda: <A HREF="http://rollspel.hemployment.com" target="_new">http://rollspel.hemployment.com</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Det är bara att testa. Om ni är tillräckligt smarta eller har en snäll SL så kanske det går... Båda rekomenderas..

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
G

Guest

Guest
hatten har tjattat om att det borde finnas en effekt som heter minska vikt... något om att förvandlings effekten kan sänka vikten... nå!
gör så här: finn en rang fjorton demon. fånga rang fjorton demonen. stäng in rang fjorton demonen i svärdet. nu är svärdet "levande". förvandla svärdet till ett: svärd. lägg till några filament för att minska vikten... och VIPS! svärdet väger inget. sedan ger du magikerna svärdet till din spelare(efter massor av pengar pga av att dom var tvugna att ta en rang fjorton demon). värt att notera är att svärtdet kanse väger några gram nu och är totalt väderlöst som vapen... men han kan juh svinga den lätt å ledigt! :C)

Mvh Ezzy
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Jag håller med Ezzy. När svärdet väger mindre är det sämre som vapen. Den bästa lösningen imo vore att göra så svärdet gör bäraren starkare. Då skulle svärdet bli bättre eftersom man då kanske får högre grundskada. Den extra styrkan kan säkert komma till nytta i andra situationer också. Detta kräver dock att en ny effekt hittas på. Jag skulle kunna tänka mig att geotropi skulle kunna inhysa en sådan effekt.

C
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Om spelarna går till en smed kan han minska vikten på vapnet utan några magiska humbajumba skit. Ta dock bort nackdelarna annars blir krigaren säkert grinig.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Den mäktiga riddaren tar till orda: "Jag kan inte riktigt hantera det här svärdet adekvat, det är nog bäst att jag sänker styrkekravet på något sätt..."

Koboldiskt tänkande, om du frågar mig.
Om man inte kan använda ett vapen så skaffar man nog ett annat, som väger lite mindre och är mer lätthanterligt.



[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Kraggbarbarens stolthet

Lyfta
Ataxatropi 1+ Varaktighet: Temporär* Räckvidd: Beröring
Effekten kan ej göras permanent

Effekten minskar STYK med två steg per filament. STYK kan aldrig bli lägre än 1. Ökar SI med +0+1 oavsett hur många filament som används. Det går ut på att svärdets tröghet minskar och därmed glider svädet lättare igenom de ataxatropiska filament som finns överallt. Kaoset i krigarens omgivning hjälper denna att svinga sitt svärd. Exempel:

Kraggbarbaren Khraz har alltid drömt om att kunna slåss med ett kraggsvärd i en hand. Eftersom han har styrka 25 så kan han högst svinga ett svärd med STYK 12 (,5). Ett kraggsvärd har STYK 16, och därför måste man minska det med fyra steg, detta kräver 2 filament. Hans gode vän magikern Derek lägger besvärjelsen "Svärdskämpens styrka" på svärdet innan striden och därmed minskar STYK med 4 steg.

Svärdskämpens styrka
Även känd som Kraggbarbarens stolthet
Varaktighet temporär
Räckvidd beröring
Alstra Ataxatropi Ob2T6, Besvärjelse Ob2T6.
Besvärjelsen minskar STYK på ett vapen med 4 steg, samt ökar SI med +0+1.

Tycker ni att nåt är kass, så klaga på bara, jag är inte fullt nöjd själv /images/icons/smile.gif

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by avatarex on 2001-04-04 15:07.</EM></FONT></P>
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Även biotropi skulle kunna ha en sådan effekt, då muskler i högsta grad är levande materia. Geotropi ska väl bara påverka sten, metall och liknande?

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Även biotropi skulle kunna ha en sådan effekt, då muskler i högsta grad är levande materia. Geotropi ska väl bara påverka sten, metall och liknande?

Biotropi är också bra. Jag tyckte att Geotropi skulle passa med tanke på att det finns effekter som fungerar som tropiernas symbolära mening. Ta t.ex. Svekfullhet från Skototropi. Det har inte mycket med rent mörker att göra egentligen. Dessa effekter gör också att Eons magi inte blir allt för stel och tråkig.

C
 
Top