Nekromanti Att ha en demon i ett svärd

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Informationen du söker finns i Mystik och Magi, i kapitlet om hur man skapar artefakter. Rent tekniskt så använder man alkemi för att binda en demons väsen till ett objekt.


/Naug
 

Sith Lord

Veteran
Joined
29 Nov 2004
Messages
16
Location
Kharzim Renk Ghor
Ja tyvärr så har jag inte Mystik & Magi ännu men ska till stan i dag å handla så får jag försökja få tag i ett exemplar va den.
Annars tack för hjälpen.

I sense a disturbens in the force
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Ett litet tips

Jag vet inte vad du har för planer med ditt demonsvärd - men om du är SL kan du låta den som äger svärdet till exempel vägra lämna det ifrån sig.

Du kan också låta svärdsarmen täckas av mer eller mindre demonskinn (demonens inflytande sträcker sig utanför svärdet), eller någon annat mysko som sätter press på spelaren.
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Re: Ett litet tips

Jag håller helt och fullt med om att man bör låta demonen ha betydligt större inverkan på såväl artefakten som dess bärare än det lilla jag hittar i magiboken om demoner i föremål.
Saxat ur Installera Generator:
/.../ Eftersom demonen endast finns på det astrala planet så är det enda synliga på artefakten det tecken som definierar demonens sanna namn. /.../
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Re: Hehe [OT]

Nix, det är ett tvspel. Ett beat ém up där varje karaktär har ett unikt vapen. En riddare vid namn Siegfrid har ett stort tvåhandssvärd som påverkar hans högerarm genom att göra den demonisk. Man kan säga att svärdet blir ett med Siegfrid och han blir demonisk. Han förvandlas slutligen till varelsen "Nightmare" som vandrar över världen för att förgöra själar. Svärdet hungrar efter blod och de är en.
 
Top