Nekromanti Att generalisera

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,464
Kostym, renrakad och kortklippt - men annars var det ju helt rätt!
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Vanliga kläder i stil med jeans och t-shirt/tröja (om inte tillfället tarvar annat).
Rakat huvud nu pga. avsaknad av hår. Har haft hästsvans i grå forntiden.
Skägg, ja men mer av hipster-typ skulle jag gissa (typ helskägg snarare än bockskägg)

Så 0,5 av 3 eller nåt sånt...

Cog.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
0/3 på mig också. Jag har få svarta klädesplagg, men majoriteten av min (lilla) garderob är mörk, för då vet jag att alla mina kläder är rena när vi kört en maskin mörk tvätt. Dessutom kladdar jag. Eller, jag menar naturligtvis att mina barn kladdar *host host*
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,124
Jag har inte svarta kläder, hästsvans eller bockskägg.

MEN jag har knappt spelat rollspel alls på flera år, så det stämmer ju på pricken att jag inte ser ut som en rollspelare. 3/3 fördom!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Nu skall vi se...

Svarta kläder: 1/2 poäng. Underkroppen är alltid klädd i svarta "finbyxor" och svarta skor.
Hästsvans: 1/2 poäng. Jag har ingen hästsvans men är för lat för att klippa mig vidare ofta så jag är ofta rejält långhårig.
Bockskägg: 3/4 poäng. Jag har inget bockskägg men väl ett circle beard som är så pass glest på sidorna av munnen att det gränsar mot en van Dyke.

Så utan att ha ett rätt så ger jag väl 1,75 pinnar av tre.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Vilken fantastisk tråd att samlas kring och verifiera att en fördom som alla vet inte stämmer inte stämmer. :)

Ett par svarta kläder har jag allt, men just idag är det grå jeans och en orange tröja som gäller. Aldrig varit i närheten av hästsvans eller bockskägg (men hade en gång i tiden nån liten fjunhistoria på hakan/överläppen som när jag tog bort det fick min syster att utbrista "Äntligen").
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
* Svarta kläder. Yupp, kör alltid med svarta jeans (såvida inte det sådant härligt väder som det var i somras, då är det bermudasshort), och antingen skjorta eller t-shirt.
* Bockskägg: Nope. rakar mig varje dag.
* Hästsvans: Inte nu längre. Hade det under 90-talet...Nu kortklippt.


/Ulfgeir
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Corfitz Ulfeldt;n295711 said:
Jag läste en artikel på SvD om Död och fann följande citat "Pentagram eller ej, de tre 19-åringarna stämmer in på rollspelarsignalementet: svarta kläder, hästsvansar och glesa bockskägg à la Pirate Bay-grundaren Gottfrid Swartholm Warg."

Hur intressant artikeln än var så tycker jag att de drar lite väl snabba generaliseringar om rollspelares utseende. Eller?

När jag besökte konvent på 90-talet så stämde det in hyfsat, men det kanske inte gäller längre? Det enda jag har gjort mig skyldig till är svarta kläder, men den eran ligger långt bakom mig nu. :)
 

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
Oboy hörrni, här var det tydligen lätt att vara stiligast i klassen :)

Hästsvans och skägg? Skäggiga damen?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Själv klär jag mig i blommiga skjortor och har hästsvans då det blir för mycket tjafs om vad som är könsnormativt om håret är utsläppt. Dylika kommentarer har som synes dryftats även i denna tråd.
 
Top