För 40 år sedan började jag spela rollspel, jag skall inte tråka ut er med alla reflektioner jag kan göra över det, men för ett par veckor sedan firade jag detta genom att för åtta rollspelande kompisar spelleda en pastisch över dessa 40 år jag döpte till Krugal Svylse reser till Mos Mosel för att finna Spindelkonungens hemlighet i Skelettbyn. I korthet innebar det inte ut på att rädda en prinsessa ur ett torn utan innehöll ett antal scener ifrån dessa 40 år för att utmynna i att försöka rädda en nekromantiker ur en pyramid bevakad av spindlar. Det fanns ingen kvantrese men däremot en kvantorch som blev skickad dit av övriga orchbandet för dessa trodde äventyrarna skulle ta den andra vägen.
Behöver jag berätta att de högg ned både den bedrövade och ledsna orchen och nekromantikern som blev själaglad över att någon äntligen skulle komma att rädda henne?
Jag har skrivit samman en kort text om äventyret och med hänvisning till tidigare tråd funderar jag nu var jag lämpligast publicerar dessa anteckningar för att ni andra skall kunna ta del?
Behöver jag berätta att de högg ned både den bedrövade och ledsna orchen och nekromantikern som blev själaglad över att någon äntligen skulle komma att rädda henne?
Jag har skrivit samman en kort text om äventyret och med hänvisning till tidigare tråd funderar jag nu var jag lämpligast publicerar dessa anteckningar för att ni andra skall kunna ta del?