Nekromanti Att få tillbaks glöden...

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag kan säga det, att även om jag hängt med här lite granna ändå då, när jag helt tröttnat på rollspel (hänt två gånger av att jag spelat för mycket), så har jag faktiskt hållt upp tills det att känslan ramlat på igen. Att försöka tvinga igång det verkar svårt, eller närmare bestämt omöjligt. Suget brukar komma automatiskt. Fortfare än man tror. Jag har ju aldrig känt att jag vill sluta eller lägga ned helt, nej, bara låta det kallna en stund. Annars så är det bara att samla ihop alla jävla tips om olika speltekniker du hört under åren och gå igenom dem tills du känner att du triggas igen.

Hur du än gör: Lycka till och hoppas du finner din gnista igen.
*Tummen upp!*

... Förresten. Jag vill hålla glöden ganska så klar och sprakande sedan senaste gången, så nu försöker jag testa lite nya rollspel när jag får råd att inhandla, nya speltekniker m.m.
Nästa grej blir att testa Han's "Låt spelare beskriva"-grej... Den verkar grymt häftig och låter som en pryl som kan trigga mig ordentligt. Jag har kört, på senare tid, med att de får lira oviktiga SLP's och sådant, och att låta dem få kliva in ännu mer känns skitskoj. Hoppas bara att jag kan hinna med ett spelmöte denna sommar... =/

Kort och gott, vänta - låt glöden flamma upp av sig själv - och när den väl göra det, så lattja och testa för att göra come-backen urskoj! :gremwink: Det skulle jag ha gjort iaf.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Klart man har haft sådana downperioder, tror det är så med alla hobbyes. Att man ibland glider bort ifrån hobbyen.
Sedan för att hitata tillbaka & sådan så burkar det var som så att man helt enkelt blir så ämlans sugen på att lira igen att man kommer igång med rollspel & sådant. att man hittar nått häftifgt rollspel som man blir tokkär i. Så brukar det vara när jag har tapapt lite av glöden.
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Jag har haft årslånga uppehåll och det har gjort susen. Sen ville polarna bara spela Dod i några år och det sög ju ganska hårt men nu har de ändrat sig :gremsmile: Så nu är det roligt igen. Också kul att de kommer in lite nya människor å spelar. Kan du inte hitta något folk här på forumet och spela med då?
Å förresten kan du inte masturbera utan porr? Det är ju snarare sunt än sjukt.. Hej hopp!
 
Top