Nekromanti Att få karaktärerna att ta livet av sig

Joined
5 Dec 2005
Messages
3
Location
Varberg, Halland
Minns en gång då en spelare i min grupp vid namn Per under en spelomgång med ett friform som var Alien inspirerat, tror t.o.m att jag laddade hem det härifrån faktiskt. I alla fall, dom hade precis upptäckt "nästet" och det börjar krylla av aliens varpå Per säger "Fan, jag måste ju upp tidigt imorron o dela ut tidningar" varpå han sedan säger "Okej, jag skjuter med min granatkastare". Sagt och gjort, han gör detta och dödar sig själv + 3 andra spelare som stod ganska så tätt intill honom, blev en hel del gnäll efter den gången.. tror inte att han har spelat mer sen den gången :p

Aja, kanske inte riktigt hör hemma här, men han tog ju teoretiskt sett livet av sig (och några till hehe) :gremwink:
 

2ma2

Veteran
Joined
17 Oct 2005
Messages
71
Re: SDD

Och vi fick aldrig tag på vår Nemesis heller - satans Nitobe. Men det blev mycket teceremonier och diktning.
Av någon anledning finner jag detta hysteriskt underhållande. Lite som frasen "vi hade iallafall tur med vädret"...
 

2ma2

Veteran
Joined
17 Oct 2005
Messages
71
Hehe, den där formen av metaspelande är måhända väldigt frustrerande, men även hysteriskt kul när man ser tillbaka på det.

"Öh, vi måste åka nu.."
"Jamen vafan.. helvete.. öh.. grottan översvämmas, ni drunknar krampaktigt och ytterst plågsamt"
"Vafan!"
"Jag kan ju andas under vatten!"
"Jamen, en fisk äter väl upp dig då.. har nån sett min röda t10:a?"
 
Top