Nekromanti Att donera pengar till rollspel.nu

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Hej.

Jag har haft tankar på att stödja rollspel.nu med en donation men vill inte använda PayPal. Mest för att jag inte fattar hur det funkar, inte orkar sätta mig in i det och är rädd för att lämna ut information om mina bankkonton över internet. (Avböjer vänligen svar på hur säkert och utmärkt PayPal är.)

Men jag tänkte att det borde väl gå att skicka en vanlig hederlig post/bankgiro betalning till rollspel.nu. Pengarna som samlats in ligger väl på ett bankkonto så det borde väl vara möjligt?

Det är väl bara att skriva på donationssidan vilket bankkonto det gäller och låt folk skriva på girot vad deras alias är? Eller är det för jobbigt?

Om det kostar pengar att ta emot girobetalningar (vilket det alldeles säkert gör) kan folk inte bara göra en insättning och skicka ett e-post när de gjorde det, vilken summa och vad deras alias är så ni kan sätta ut att de är sponsorer? (Hmm börjar låta som en del jobb för er...)

Personligen ahr jag inget behov av sponsorloggan utan vill bara hjälpa till att försäkra den fortsatta driften av en utmärkt sida. Helst utan att behöva använda PayPal.

mvh
-A
 

CGH

Warrior
Joined
2 Sep 2001
Messages
288
Location
Utanför Linköping
och är rädd för att lämna ut information om mina bankkonton över internet
Du behöver inte lämna ut uppgifter om ditt bankkonto på internet. Paypalkontot behöver inte kopplas till ett konto. Du kan istället överföra pengar bara när det behövs.

Men för att göra det ännu smidigare kan du skaffa tillgång till ditt internetkonto över internet och sedan överföra pengar till paypal varje gång du vill betala.

Jag hade samma funderingar som dig förut, men det är bara att läsa paypals texter. Så krångliga är de inte.

Fast å andra sidan vore det ju himla bra att bara kunna slänga över pengar med hjälp utav postgiro eller nått liknande (särskilt om man har ett internetbankkonto).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Precis, man får ett konto hos PayPal, sen sätter man in pengar på det via postgiro, och sedan har man pengar på PayPal man kan klicka hit.

Men ifall man vill vägra PayPal så blir det ju lite knepigt.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Helt korrekt, och jag har inga planer på att lägga ner en massa tid och pengar bara för att några inte ens orkar läsa den informationstext vi har som beskriver exakt hur det går till att betala in pengar via PayPal.

Vi har inget bankkonto, jag har ingen lust att betala för ett och hålla reda på det och administrera de inbetalningar som kommer in. Uppenbarligen är det också för mycket jobb för andra, eftersom jag uppmanade folk som kände för att hjälpa till att själv hålla i det.

Vi tar gärna emot doneringar, men tycker ni inte det är värt att registrera ett konto på paypal (tar högst ett par minuter) och få ett par extra klickningar för att göra inbetalningen så är det ert val. Tyvärr finns det inget annat sätt och kommer inte göra förrän bankerna har vettiga automatiska betalningssystem som inte kostar skjortan.
 
Top