Sitter här och tittar igenom Eon böckerna och tänkte ställa en fråga till er på forumet (Dels för att det kan vara kul att veta, dels för att jag tycker det har varit tyst här ett tag)
Fråga 1:
Hur gör ni med de olika språken i Eon? Struntar ni i det? Behöver spelarna sätta erfarenhets poäng på språk? Kan de prata inom gruppen i alla fall, men måste ha en tolk för att kunna prata med någon annan utanför gruppen? Innanför gruppen? (notera att detta är "tal" språken, inte skrift).
Fråga 2
Hur gör ni med läsa och skriva? Kan alla läsa? Är en person utan någon erfarenhet i något "skriftligt" språk analfabeter?
(vet inte om detta har postat tidigare, så det är jag som har failat med sök funktionen, var vänlig och ha överseende över detta)
Fråga 1:
Hur gör ni med de olika språken i Eon? Struntar ni i det? Behöver spelarna sätta erfarenhets poäng på språk? Kan de prata inom gruppen i alla fall, men måste ha en tolk för att kunna prata med någon annan utanför gruppen? Innanför gruppen? (notera att detta är "tal" språken, inte skrift).
Fråga 2
Hur gör ni med läsa och skriva? Kan alla läsa? Är en person utan någon erfarenhet i något "skriftligt" språk analfabeter?
(vet inte om detta har postat tidigare, så det är jag som har failat med sök funktionen, var vänlig och ha överseende över detta)
Första äventyret kommer dock vara ett äventyr där jag som SL gör tio karaktärer som man får välja av, där jag kommer köra med språk och skrift på de som det är logiskt på. Förmodligen kommer de som senare ska spela "fatta gallopen" om att det kan vara bra att sätta i språk färdigheter. Vid senare tillfällen kommer spelarna får göra nya karaktärer, och då kanske det är bäst att "påminna" dem om att ha en språkfärdighet som minst, samt att en lärd / magiker faktiskt BÖR kunna läsa. Nu när vi ändå är inne på detta, vilket språk är det största i Mundana? Kan alltid vara bra att veta. En annan sak att vara bra att veta är att vad rekommendera ni att man slår mot för att kunna läsa stycken från ett "okänt" språk? Närmaste besläktade språk eller Ockultism (Det kommer vara ett gammalt religions språk, och tror inte det finns några sådana, känner att jag får läsa igenom språks delen igen).
, vågar inte ha mer än fyra spelare]

miljoner år sedan jag såg den.