Nivå -3
-
Nivå -2 - Trasig Trappa upp till -1
Rymdhamster: Skroten - MaQgyver, lappad hagelbössa, pannlampa. Däck rustning. tändare.
God45: Pepsi Max - MagQyver, lappad hagelbössa, kylväska, ramlösa ananas x1, Metallisk BH.
Leon: Helgo - Apokalyptiskt samlare (MemeRistare) - låd kniv XL, sprayflaska -vit. liten bluetooth speaker. ramlösa ananas x1, Karbonatorn (skapat av Pepsi Max). 3 burk projektiler.
Nivå -1 Monster fara!
Klingonsylt: Tore Tryckvåg, kärnvapen-nörd , lappad hagelbössa, 2 fyrverkeri raketer, fickplunta
Sömniga Isaac: Hugo - Bäver ingenjör, skiftnycklar
-*-
Hugo (Sömniga Isaac). Med dina skiftnycklar i händerna, försöker du kila upp dörren då de är för stora för att få in i låset. Dörren gnisslar högre än ditt visslande. Inne är det mörkt, det flimrande gröna ljuset går knappt in i rummet. Bakom dig ser du Tore komma fort upp och rullar under en bild när besten tvingar sig upp och tittar mot dig. (Parkering nivå -1)
Pepsi Max (god45). Synen av monstret som slår sig igenom betong och drar sig uppåt i trappan får dig att börja dyka in i motorhuvar och med din kylväska, bh, flaskor Ramlösa, har du två bubbliga skott för Karboratorn. (Parkering nivå -2)
Helgo (leon). Med vana fingrar ristar Helgo in #Karb & #Nator på det hemmabyggda försvarsvapnet. Pepsi ger dig Karbonatorn att använda, den känns lite otymplig, men farlig mot monster, hoppas du. Du tittar runt och hittar ett par tomma burkar, tre stycken som du kan fylla med grus och bitar som ramlat av bilarna så att burkarna blir lite tunga. (Parkering nivå -2)
Skroten (rymdhamster). Du smyger bort med pannlampan som visar upp mer av det som ligger gömt i mörkret. En hög med kroppar, gamla skelett i trasor. Du hittar bilrampen som leder upp eller ned. Vägen nedåt verkar dock vara stängd av en lastbil som kraschat. Vad det än var i bilen förut, så har de smält, möglat och blivit till något äckligt och illaluktande. (Parkering nivå -2)
Tore Tryckvåg (Klingonsylt). Drycken i flaskan är stark, kall och får dig att hosta lite. Monstret hör dig inte då den gnisslande dörren ekar högt på hela våningen. Du lyckas skapa en liten gnista med några metallbitar och raketen flyger rakt mot besten och smäller till! Det låter högt, monstret väser och skriker, omgiven av smärta, bränt skinn ihop med alldeles för mycket ljud på en gång. (Parkering nivå -1)
Fyrverkeri smällen lyser upp lite inne i elcentrals rummet där
Hugo står och kan se att det finns ett par proppar, mätare och längst in i rummet innan ljuset försvinner ser du en verktygslåda.
T
RASIG TRAPPA PÅ NIVÅ -2 Det behövs en lösning för att ta sig vidare upp till Nivå -1
MONSTER FARA PÅ NIVÅ -1
Besten är nu på jakt efter ljudet som betyder lunch! Den är 2 meter lång, 4 meter lång med svansen inräknad och bred som ett kylskåp. Den verkar vara blind.