Atomic Rutland

Förlåt, det har varit en fullspäckad helg. Men jag är inte den enda som haft fullt upp tror jag! =D

Vad säger ni andra, ska vi så oss ihop och gå på monsterjakt? Göra en enad ansträngning för att säkra våra ryggar på vår fortsatta väg uppåt?

ENAR LAGET! GÅR PÅ MONSTERJAKT!

Nivå -3

Nivå -2 - Trasig Trappa upp till -1

Nivå -1 - Trasig Trappa ner till -2 *El central*

Nivå 0

God45: Pepsi Max - MagQyver, lappad hagelbössa, revolver ? skott. Kedjedomen. Plastback, termos med stringtros hållare. Gastub med helium, nycklar och passerkort.

Sömniga Isaac: Hugo - Bäver ingenjör, skiftnycklar. verktygslåda. bärbar Arbalest + färgglad hård socker ammo.

Rymdhamster: Skroten - MaQgyver, lappad hagelbössa, pannlampa. Däck rustning. tändare. krimskrams, portfölj, morakniv. Handväska. Strumpbyxe-armborst. 2 “stoft bomber”. Nya kängor

Leon: Helgo - Apokalyptiskt samlare (MemeRistare) - låd kniv XL, sprayflaska -vit. liten bluetooth speaker. soda burkar x7, Karbonatorn (skapat av Pepsi Max). 3 burk projektiler. Kofot. Pepparspray x 2

Klingonsylt: Tore Tryckvåg, kärnvapen-nörd , lappad hagelbössa, fickplunta. Två korgar parfymflaskor. Bomb.

-*-

Hugo (Sömniga Isaac). Stegen står lutat mot en vägg, den verkar hel, gnisslar lite. Verkar inte ha blivit använd på evigheter. Inne i godisbutiken hittar du fullt av plastlådor fulla med .. mögel. Vissa godisar verkar fortfarande färgglada och stela nog att kasta på folk. Du hittar även stela stora klubbor som du inte vet skulle hålla för en smäll, eller gå sönder till smulor. Du hittar lite trasiga plastkassar som med lite finess snurras runt stegen. Du har en bärbar liten version av en Arbalest, med stegen som grund och flätade plastkassar för spänning och färgglada karameller att använda. Tur att du hade verktygslådan med dig, med alla verktyg du behövde!

Skroten (rymdhamster). Du kliver ut och ser dig omkring efter dina kamrater. Du talar om en enad front för att säkra området! Du kan lätt höra besten där nere, trappan ned ser skadad ut, du kan behöva göra ett par hopp mellan dem eller hoppas att den lite vingliga rulltrappan håller.

Tore Tryckvåg (Klingonsylt). Efter att försiktigt vikt ihop Kaffekopp affischen följer du efter Skroten och ser honom titta ned, förbi den trasiga trappan som är brukbar om man är försiktig. Rulltrappan ser ut att hålla, även om den ser lite vinglig ut. Någonstans där nere väser besten, arg på besök den inte ville ha.

Helgo (leon) och Pepsi Max (god45) går igenom de olika läskburkarna.

(Jag missade skriva för tråden gav mig inte notifikationer om att det var nytt i den! :( )

Jag tänker att det är dags att gå nedåt. Jag gör rep och klätterutrustning av kläderna på den här våningen och tar mig ned så djupt som möjligt så snabbt som möjligt.

SKAPAR REP. NEDSTIGER DJUPT SNABBT!

Nivå -3

Nivå -2 - Trasig Trappa upp till -1

Nivå -1 - Trasig Trappa ner till -2 *El central*

God45: Pepsi Max - MagQyver, lappad hagelbössa, revolver ? skott. Kedjedomen. Plastback, termos med stringtros hållare. Gastub med helium, nycklar och passerkort.

Leon: Helgo - Apokalyptiskt samlare (MemeRistare) - låd kniv XL, sprayflaska -vit. liten bluetooth speaker. soda burkar x7, Karbonatorn (skapat av Pepsi Max). 3 burk projektiler. Kofot. Pepparspray x 2

Nivå 0

Sömniga Isaac: Hugo - Bäver ingenjör, skiftnycklar. verktygslåda. bärbar Arbalest + färgglad hård socker ammo.

Rymdhamster: Skroten - MaQgyver, lappad hagelbössa, pannlampa. Däck rustning. tändare. krimskrams, portfölj, morakniv. Handväska. Strumpbyxe-armborst. 2 “stoft bomber”. Nya kängor

Klingonsylt: Tore Tryckvåg, kärnvapen-nörd , lappad hagelbössa, fickplunta. Två korgar parfymflaskor. Bomb. Eau de Kaboom x 10

-*-
Pepsi Max (@God45 ). Du går mellan alla klädbutikerna, hittar vad som går att använda och håller till att snurra och fläta ihop rep. Precis som Skroten, har du börjat fundera ut hur du ska skapa änterhakar så att du kan klättra ned utan att riskera ett snabbt hårt fall. Du provar repet, hakar fast det och klättrar ned. Du landar bakom en förstört disk till ett litet cafe, monstret hör du röra sig tvärs över det lilla runda torget här nere i den förstörda leksaksbutiken.

Helgo (@Leon ) Du klättrar ned efter Pepsi Max, lite otympligt med all din utrustning och tyngd. Du ramlar sista biten, en burk inne i kylväskan pyser till… trasig och läcker. (Du förlorar en burk ammo).

Tore Tryckvåg (@Klingonsylt ). Du sveper det sista från pluntan, det bränner i halsen och medan Pepsi satt och flätade rep, satt du och gjorde molotovs, nej : Eau de Kaboom. Du lyckas skapa tio stycken medan du nynnar på en gammal låt "Highway to Hell".

Hugo (@Sömniga Isaac Isaac) beundrar sin Arbalest.

Skroten (@Rymdhamster ) försöker hitta bästa vägen ned, utan att kanske behöva balansera dig ned via rulltrappan.

Last edited:
Okej, nu snabbt nedåt innan monster blir ett riktigt problem.

NEDSTIGER LÅNGT SOM MÖJLIGT SNABBT.

Ah, set finns inte ännu lägre våningar? Jag tänkte börja klättra nedåt i dungeonen?
Jag beskrev två inglasade dörrar i parkerings huset (nivå 0 och -1) som hade stängda atutomatdörrar. Gruppen gick upp till nivå 0 och kom in på översta våningen av shopping centrumet. Det här nersjunkna shopping centrumet har 2 nivåer.

Jag beskrev två inglasade dörrar i parkerings huset (nivå 0 och -1) som hade stängda atutomatdörrar. Gruppen gick upp till nivå 0 och kom in på översta våningen av shopping centrumet. Det här nersjunkna shopping centrumet har 2 nivåer.

Ah! Då har jag missförstått. Ändrar mina ord.

LETAR SKATTER. UNDVIKER MONSTER. SMYGER.

Jag missade nog ett g där på slutet; monster-fiskar-rigg

Alltså en rigg för att fiska monster. Med rigg menar jag att bara ett vanlig fiskespö nog inte räcker, utan det kräver ju dels att linan är ordentligt förankrad i väggen, men det krävs också någons lags improviserad vinsch för att hala in besten så man kan stå och skjuta på den i lugn och ro.

Back