Nekromanti Atlas och karaktär moduler???

G

Guest

Guest
Hej
jag undrar om ni på cell kommer att ge ut någon atlas modul till gemini för det skulle behövas mer kartor på provinser och städer(i färg). För den information man får från boken räcker inte riktigt till (i alla fall inte för mig).

En modul me bara olika karaktärer skulle också krydda upp och förenkla spelandet avsevärt och i denna modul skulle ni också kunna ha olika monster, demoner och andra bestar
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
"i denna modul skulle ni också kunna ha olika monster, demoner och andra bestar"

Nja, där håller jag inte fullkommligt med. Visst skulle det vara kul med en bok med diverse SLPs, men en del av charmen med Gemini tycker jag är det jordnära. En massa monster och sånt skulle kunna förstöra detta. Ett par beskrivningar över några demoniska personligheter skulle dock vara roligt.

[Hobert]
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Nickar instämmande

Sant, en massa monster skulle ta död på't. Speciellt om monstren görs så uselt som till EON.

Men en del kreatur skulle kanske inte vara dumt... Tycker annars att lite SLP's och demoner och kritter vore gott, speciellt om man slänger in lite kartor. En guldgruva om modulen görs bra.
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Re: Nickar instämmande

Instämmer även här. Monster hör inte hemma i Gemini känns det som. Nästan så att demoner också ligger lite på gränsen, men ett par uppslag kanske skulle vara på sin plats ändå.
De supplement jag stött på som bara innehållit massa personligheter och SLP´s har ofta kännts som lite torra och onödiga. SLP´s kan man göra så lätt själv. Nä, mer beskrivningar kring Kyrkan, Mörkret, Järnalverna, Furstarna, Dvärgarna etc känns som det mest viktiga just nu(jag har aldrig slutat undra varför Cell valde Mörka Magin som första supplement till Gemini - mycket märkligt! Dessutom ett i mina ögon ganska fattigt supplement...). Allt annat, typ vapen/rustningar, bestiarium etc, känns som om de kan vänta tills Cell börjar få ont om idéer.


"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Ett par beskrivningar över några demoniska personligheter skulle dock vara roligt.<p><hr></blockquote><p>Man kan ju bara hoppas att det kommer mer om demoner i Mörkret.

Ridijeck
som gillar demoner
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Joo, en bok som beskriver de mänskliga kulturerna, provinserna, furstarna och liknande skulle inte vara fel. Man kan faktist spela ett äventyr utan järnalver men knappast utan människor. Så jag tycker det är konstigt att det inte stod mer om dem i grundboken. Vi har i och för sig lättare att förstå oss på människornas kultur än järnalvernas och dvärgarnas men lite mer information skulle inte vara dumt. Monstren tycker jag dock kan få vara i Mörker modulen istället.

/Korp
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Man kan ju bara hoppas att det kommer mer om demoner i Mörkret.

Rätta mig om jag har fel...men stod det inte i Magi & Mystik vilken kommande modul som skulle behandla demoner...

Riddaren - har läst det
 
Top