Nekromanti Ataxatropi

Ajax

Veteran
Joined
25 Jul 2001
Messages
11
Location
Sävsjö, "Vad tror ni??"
Är det någon här som skulle kunna rabbla upp några ataxatropiska besvärjelser så vore jag tacksam.

I'm not retreating!
Just... Advancing in the other direction!!
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
Va?
Ataxatropi är ju bland dom bästa/roligaste aspekten och du känner inte till några? OK några som jag använder kan du få.
1: Svärdkämpens förfång = offret förlorar färdigheten svärd.
2: Bizars retroaktiva disintegration = river sönder en väv.
3: Dödande blicken = offret få slå ett dödsslag.
4: Larbilius underbara teleportation = teleportera 100m.
improvisera. ataxatropi är nödvändig om du vill ha effekterna avstånd osv

How do you prove that you exist? Maybe we don`t exist....
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Hört talas om transformering?

Med den riskerar man inte lika mycket som man gör om man alstrar ataxa rakt av. Ataxatropin är onödig om man inte är improvisatör. Och det är bara dumma stackare.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Ajax

Veteran
Joined
25 Jul 2001
Messages
11
Location
Sävsjö, "Vad tror ni??"
Re: Hört talas om transformering?

Våran SL har inte riktigt kommit så långt M&M boken så vet exakt hur det går till när man inte kan effekten.

Om du vill ska kan du väll upplysa oss.

Det skulle vara kul att se närmare på dessa besvärjelser:
Svärdkämpens förfång
Dödande blicken = offret få slå ett dödsslag.
Eller dessa kanske står med i M&M?

I'm not retreating!
Just... Advancing in the other direction!!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ajax on 2001-08-28 10:08.</EM></FONT></P>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Hört talas om transformering?

Transformering tar för lång tid att ge förklaring på. Jag överåter det till någon flitig person typ krille, avatarex eller nått. Eller så kan er Sl läsa ut M&M omedelbart. Det tog mig en dag.../images/icons/cool.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
Re: Hört talas om transformering?

alla besvärjelser jag skrev står med i regelboken eller M&M

How do you prove that you exist? Maybe we don`t exist....
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
Re: Hört talas om transformering?

vad är det som är så farligt med att alstra ataxatropi då?
Inget! bara om man misslyckas men det gör inte jag.

How do you prove that you exist? Maybe we don`t exist....
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
alla misslyckas förr eller senare..

..även du.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
en hel dag?! (om transformering)

..jag trodde du var så bra, din mallgroda!

i grunden (utan krussidullregler) så slår man ob3t6 mot transformering för att se om man klarar av att transformera sina filament (av en sort) till nån annan sort.

om man kör på stort (med krusidullregler) så blir det aningen jobbigare att göra rätt som SL.
slå upp svårighetstabellen mellan olika aspekter.. där står det till exempel att det är assvårt att transformera mellan biotropi och necrotropi, ataxatropi och nomotropi.. där står det oxå att det är aslätt att transformera mellan pyrotropi och heliotropi bla bla. (+ob1t6 eller -ob1t6.. eller hela vägen upp till +ob3t6, -ob3t6 (eller nått sånnt) om du använder din hjärna så kan du tillochmed räkna ut vilka det är svårt mellan utan att se på tabellen)
(extra ultra krusidull:)
sen finns det magiska knutpunkter (monoliter, stencirklar) och olika dagar då stjärnorna står i vissa lägen och därmed gör det ännu enklare eller svårare att transformera/alsra.. sen och sen finns det magidöda och magiblomstrande ställen (vita skogen i asharien är necro och kyro-högmagisk exempelvis)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Re: Hört talas om transformering?

Ataxatropi går ej att kontrollerat dissipera. Dessutom så kan man inte använda 'provisorisera' inom improviserad magi. Därmed måste det ju gå att använda dem inom formaliserad magi. Enligt mig. Bara så att du vet.

// Slut.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Den flitiga avatarex

Om din RP är magiker (inte primitiv ex. trollkarl/häxa) så bör du läsa M&M för att förstå magiteorin. Har du färdigheten magiteori så bör du helt enkelt läsa boken. Civiliserade magiker som inte lär sig magiteori kan räknas på ena handens finger.

// Slut.
 

inte

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
135
Location
Boden
Re: Hört talas om transformering?

Vist är det synd att det bara tar en dag att läsa modulerna. Jag menar det rolga tar slut så fort.... vill ha fler moduler att läsa.... nu...
 
Top