NYHET ASTROLAB GAME STUDIO

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Häftigt!
Och snygg logga.
Bröt ni er ut ur Helmgast likt Fria Ligan? Bör man kalla er förrädare nu när ni "lämnar" oss bakom er? ;)
Hade ju varit lite märkligt med tanke på att Helmgast (2014) grundades efter Fria Ligan (2011)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Absolut inte (edit: även om jag förstår att det är allvarligt menat)! Vi samarbetar med Helmgast på exakt samma sätt. Det är Helmgast som sitter på Ereb Altor-licensen (som ägs av Fria Ligan), medan Astrolab är de författare, grafiker och illustratörer som till största del skapar Ereb Altor-produkterna. Så vi har ett avtal med Helmgast och de sköter allt administrativt samt distribution. Helmgast har i sin tur ett avtal med Fria Ligan rörande licensen.
Plus att vi representerar Ereb Altor på Spelkongressen!

1697485155261.jpeg
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Ibland får jag känslan av att det egentligen bara finns en utgivare av rollspel i sverige som bara skriver saker under olika namn. :p
Klassik hybridtaktik... Vem står egentligen bakom Astrolab? 😉
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
Lite mer seriöst är det en oerhörd styrka att "lilla"* Sverige kan stå sig så väl i den här branschen. Utan FL (och alla de som kom före) hade vi inte varit här.

*Jag tycker inte Sverige är så jäkla litet och det är lite synd att sprida den myten (till ytan större än Tyskland och en hyfsad befolkning för att vara ett Europeiskt land). Globalt sett är det inte så många som pratar svenska däremot :)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Ibland får jag känslan av att det egentligen bara finns en utgivare av rollspel i sverige som bara skriver saker under olika namn. :p
Som när @Mekanurg skrev artiklar i Sinkadus och bidrag i Monsterboken 2 under annat namn (Andrzej Kowalski) för att det inte skulle verka som om han skrev så mycket. :D Jag tyckte det var fantastiskt roligt när jag förstod det många år senare.
 
Top