Askhem - vad ska jag kalla 3e part logon?

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,306
Blev kontaktad av en person som vill släppa en liten grej till Askhem och hen undrade om det fanns ett 3e part-kit. Jag gjorde ett sådant nu med lite typsnitt samt en kort disclamer-text osv. Men vad ska det stå på logon? Jag har kört på Askhem Community nu men det är ju jättedåligt. Vad är ett bättre ord än "Community" som betyder typ samma sak men som är på svenska och som gärna klingar lite ockult?

askhem_community_logo_svart.png
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Kanske något som motsvarar typ stad och omnejd eller namn kommun. Alltså en geografisk indelning större än en stad. Fast med äldre känsla.

Jag är ingen historiker så gör lite egen research, men efter en jättesnabb googling:
Askhem domsaga
Askhem rote
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Jag tänker på sammanslutningar av dagens illusionister - Magisk cirkel. Ger mig en bra känsla men spontant litet klumpigt: Askhems Cirkel, Askans Cirkel, Askcirkel, whathaveyou.

Fanprodukter till Mörk Borg skulle lätt kunnat heta Mörk Cirkel. Men riff för Askhem är kanske inte lika lätta att ge rätt klang. Men Brännmärkt? Heter inget med Ask/a iofs. Svept i Aska som en variant på Smitt av järn?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,041
Eller kanske inspirerat av någon fraktion i staden? "Collegium Askhem", "Askhemskommissionen", etc.

EDIT: Eller "Ur Askhem in i elden"

EDIT igen: "Askhemsnickrat"
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Askhem Apocrypha

... eller ja, apokryfa. Tror det är de gamla Warhammer-supplementen som gör sig påminda i bakhuvudet. Skulle bli ett snyggt märke tror jag.
 
Top