Nekromanti Arvsfonden bjuder in

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Fick just ett mail från sverok där de bjuder in till Arvsfondens informationskväll i Linköping. Tydligen ska man kunna söka bidrag därifrån.

Inbjudan

Vad tror vi om det här?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vi får väl skicka en representant.

Kolla med Cissi eller Ackerfors om de har lust att gå.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Perfekt!

Det viktigaste är att få ut hur rollspel.nu ska kunna få ut så mycket pengar som möjligt. Det näst viktigaste är hur föreningen rollspel.nu kan få ut så mycket pengar som möjligt. Det tredje viktigaste är hur våra medlemmar kan få ut så mycket pengar som möjligt =)

Vi hoppas på en fin liten presentation efter mötet, och glöm inte att anmäla dig senast 8:e november!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag har anmält mig. Det stora problemet nu är att komma ihåg att jag har anmält mig. :gremwink:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Okej, alla här hjälper Cissi komma ihåg att hon ska gå och se om hon kan ordna mer pengar åt oss den 13:e november!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Okej! I morgon är dagen då Cissi ska gå och lyssna på hur vi kan få pengar från Arvsfonden!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Rymdhamster said:
Okej! I morgon är dagen då Cissi ska gå och lyssna på hur vi kan få pengar från Arvsfonden!
Hur gick det, Cissi? :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Ja, tack för påminnelsen. :gremsmile:

Det gick bra, det bra riktigt intressant. Tyvärr så tror jag inte alls att Arvsfonden är en finansiär som wrnu kommer kunna ha glädje av. Andra, mer fysiska och IRL-etablerade föreningar kan nog ha större chans att få pengar.

De delar ut pengar till projekt som rikatar sig till barn, ungdomar och/eller funktionshindrade. Samt till lokaler som inhyser såna verksamheter.

Projektpengar kan var man söka till projekt som är minst ettåriga och gärna treåriga med möjlighet till förlängning med annan finansiär.
Lokalpengar kan man bara få om lokalen och verksamheten i den ska finnas och finns avtalad för tio år.

De ger inte pengar till pågående och regular verksamhet eller enstaka elller återkommande arrangemang.

Projekten ska vara nyskapande och rikta sig till målgrupperna och målgruppen ska också vara med och delta i projektet redan från början. Det kräver en hel del angegemang från projektledare och deltagare.

Det kändes som väldigt, väldigt svårt för spelföreningar att få pengar från arvsfonden. Men om man får det så är de en stabil och seriös finansiär.
 
Top