Nekromanti Arvid Och Hans Värld

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ämne: Arvid Och Hans Värld
Sådärja! Nu har jag skrivit ner mitt världskoncept, och scannat karta hos en granne för att ge till er, mina älskade forumvänner! /images/icons/smile.gif

En fråga: Ska Arvidosmen finnas i min värld tycker ni? /images/icons/wink.gif Nä allvarligt!

Läs, fundera och kom med respons nu!









/OT-HÖRNAN.
--------------------
Det blir ingen signatur idag!
Istället hade jag lite OT, så jag lägger det här..

En annan sak: Passar på att säga att jag läste klart filen som Sinisa la
upp om "Sagor vid tidens ände" (eller vad det var) Coolt med guds undermedvetna! Bra Sinisa!

Beyond the realms of death, Blind Guardian.. MMMMM!

Och här är lite kul språkbruk:
-Jag vill flytta till ett land där dom inte tar emot invandrare!
/Nazist.

-Den mesta av importen kommer från utlandet.
/George Bush.

Sveriges framtid? fUTUREu
--------------------
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
En sak till:

Tänkte bara nämna att nästa steg blir att utveckla religionerna.



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Världen verkar ha en stor potential för äventyr, även om det skulle behövas mer "drivkrafter" (kommer väl en hel del med religionerna), som de Odödliga i Västmark (Krilles spel, inte landet). Just namnet Västmark känns inte så bra, det finns redan i två rollspel. Den där nordliga ön kan vara hem för allehanda märkligheter och mål för flera myter (jag associerar till Olaus Magnus "yttre Bjarmaland" när jag läser om den). Övärlden känns en aning "utanför" resten av världen. Det ska vara närmast arktiskt klimat där uppe!

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Metaplot

Västmark ligger i väster. Naturligt namn! (Tror att det finns i Terra Draconis oxå..)

Metaploten finns väl i Zarokk, hemliga ursprung, öar som ska återupprisa.. Sedan så vill Emperiet ta över, Itris Dox korståga och Vidmark ska utforskas.. I Trabantien kan vad som helst hända, och Ransgaard kan bli lite våldsamt..

Och öarna då..
Ön ska vara mystisk med mytiska varelser, ja.
Övärlden behöver inte vara arktisk heller.. Större jordklot, (Om det nu är ett klot) varma strömmar, världen är lite "vinklad" (Ligger inte helt åt norr, snarare nordväst.)



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
eftersom jag inte har sådan skit som Word installerat på min dator så har jag lite problem med att kolla texten, eller rättare sagt: texten går att läsa men eventuella bilder syns inte. Kan du bifoga dom (kartan) med ett inlägg?

I övrigt, vad har vi då i Arvids fantasyvärld? Vi har vikingar, romare, ryssar, deverry-alver osv i en salig blandning. Jag vill inte vara elak, men har vi inte sett detta förrut?



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett digitalt fansin
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jo, vi har väl sett det. Men jag vill ha en standard-fantasy-värld att spela i.. Det vill väl alla?


Men som sagt.. Kommer ni med idéer som är bättre så blir det SÅ istället.
(Här är kartan!)



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Re: Metaplot

"Naturliga namn" kan ibland kännas lite fantasilösa. Ser mna på en karta över Norden heter inte Sverige "Kärnmark", Danmark "Sydland", Finland "Östmark" och så vidare (visst, så har vi Norge). De flesta länder och landområden har faktiskt namn som är uppkallade efter de som bor där, alternativt är beskrivande på något sätt. Namnen kan dessutom vara förvridna former av gamla namn. Se bara på Skåne (=Skathiney, den farliga ön) eller något av ortsnamnen i gamla Mutant.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Japp, du har helt rätt..

Det är ju inte självklart det där, dom flesta länder är väl igentligen uppkallade efter vad dom är, Ransgaard, Itris Dox, Centerra, Iszenmar (Typ), Virkvatner..

Alla dom är namnen är som sagt PROJEKTNAMN, tillfälliga namn.. Aldrig i livet att jag vill kalla ett land Beronn! STINKIN' plagiat! Så Västmark får ett bättre namn, om det finns ett bättre namn..

Jag hade förstås tänkt ha kvar namnen Västmark, Midmark, Nordland och Vidmark på "världsdelarna". Nu saknas bara namn på de två haven.. Eller är dom fler än två? Jaja, huvudsaken är att ni kommer med respons! (Men dom som sa att dom var villiga att läsa och kommentera för ett tag sedan har inte kommenterat direkt.. grrr.. /images/icons/mad.gif/images/icons/wink.gif)



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hihi..

Ja.. Fast jag tycker det låter bättre med Emperium.. /images/icons/wink.gif



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 
Top