Nekromanti Artikeltips!

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Precis som Martin påpekar i granntråden, håll utkik efter uppdateringarna kring N3. Den senaste tiden har arbetet börjat ta ordentlig fart på flera områden, inte minst på illustrationssidan då vi har fått en ny, lovande och mycket produktiv illustratör med i gänget! För er som inte redan har noterat det så finns det nu även en Neotechgemenskap på facebook. Att gå med i den ger en enkel väg till att prenumerera på notiser och hänga med i uppdateringar framöver.

MEN även om arbetet med nya Neotech alltjämt fortgår, vill jag också slå ett slag för fortsatta kampanjer, speluppslag och idéer till Neotech2. Bara för att man är ett fan till Neotech ska man ju inte behöva sitta och rulla tummarna i väntan på det här nya...

Så (för att äntligen komma till saken ;)) jag tänkte passa på att promota en nyskriven kampanjartikel som finns att tanka ner på websajten www.stank.nu! Den har det lite kufiska namnet "Politek KORG Corp" och beskriver livet i en av Neotechs lite mera slutna korporationer. Vem vet, kanske finns det där några uppslag till en vårkampanj?

Kampanjmodul Politek KORG Corp
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Fler tips

De flesta som närmar sig 30 eller över vet säker redan om det här. Men jag vill passa på att tipsa om några klassiker som skriker Neotech för er andra:

Akira och Ghost in the shell
Mycket bra gamla manga filmer. Tror Leonardo DiCaprio ska producera en ny inspelning av Akira men originalet är värt att se. Finns på Japanka och två olika dubbade engelska versioner. Ghost in the shell finns som serie och film. Rekommenderar ett besök på Wiki för mer info.

Deus Ex
Grymt PC spel i fin Neotech miljö men konspirationer och hemliga organisationer. Lite gammalt men värt att spela. Går att spela på en Asus Eee. 2an i serien kan ni hoppa men det är en 3a på väg i år så håll ögonen öppna.
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Re: Fler tips

Finns fruktansvärt mycket att hämta om man har ögonen öppna. Titta efter mangan "Crimson Eyes" (finns bara i fan-översättning såvitt jag vet), och "RideBack" (samma här, se även anime-serien med samma namn om än lite annan story). Anime-serierna "Code E" och "Mission E" är också sevärda.
 
Top