Nekromanti Artikelforum

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Vad jag sett har frågan inte tagits upp tidigare, har den det så slå mig någon...

Hursomhelst, förslaget är, som kanske redan förståtts, att låta alla artiklar hamna i ett separat forum. Lämpligast borde användare inte kunna skapa nya trådar här (men givetvis svara).

Så, bra eller dåligt förslag? (Och ja, jag vet att motståndet mot nya forum är stort från adminsidan och ni har säkert redan diskuterat detta, men bara för att få frågan ur världen...)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jo, det har tagits upp förut och nej, vi kommer inte att göra det. Hela grejen med att använda forumsystemet för diskussioner om artiklar och dylikt är just för att integrera alla delar av webbplatsen mer. Att gömma undan alla diskussioner om artiklar och dylikt i ett annat forum gör ju bara att färre kommer se de diskussionerna och det blir mindre aktivt. Jag ser inte heller något problem med att man diskuterar saker relaterat till ämnet i forumet på ett forum, varför skulle det gälla något annat bara för att diskussionen börjar med en artikel istf ett inlägg?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Mer integration mellan olika delar av siten är en bra sak, men det är ju naturligtvis så att man reagerar så fort något har förändrats. I början såg det ovant ut med en massa nya inlägg skrivna av Artikel, men nu har man vant sig. Precis som med gröningarna, som jag avskydde i början men nu har börjat tycka riktigt bra om. :gremgrin: Det enda riktigt negativa med införandet av gröningarna är att Troberg har börjat med sina animerade smileys. :gremfrown:


/Dimfrost
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Hela grejen med att använda forumsystemet för diskussioner om artiklar och dylikt är just för att integrera alla delar av webbplatsen mer.

Och det är bra, beröm ska ni ha. Sedan att julkalendern får hela wrnu-forumet att bli helt svart av artikelposter nu... det får man ta. :gremsmile:

Rock on!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Det enda riktigt negativa med införandet av gröningarna är att Troberg har börjat med sina animerade smileys.
På mina skärmar (som är inställda för att ge en maximalt skarp och klar bild på text (eftersom jag oftast programmerar), inte för att ge korrekt färgåtergivning i den mörka änden av spektrat) blir de bara mörka blobbar. Jag tänker inte sluta programmera, och jag vill inte riskera att ge en ooptimal läsupplevelse genom att välja fel smiley eller att någon annan också programmerar.

Jag beklagar att mina smileys är lite enformiga, jag håller på och samlar ihop fler och häftigare efterhand som jag ser dem.

Dessutom så gör jag forumet en tjänst genom att minska lasten. Smileys står antagligen för en kännbar del av trafiken och definitivt för en skaplig andel av requestsen. Genom att jag hostar mina smileys själv så lastar jag i stället min egen lina.

Jag överväger dessutom att peta ihop en enkel HTTP-proxy som automatiskt själv kan generera eller modifiera svar på vissa requests. Anledningarna är många (skippa banners, automatiskt fylla i defaults i formulär, aldrig ladda hem vissa saker, ta bort popups eller ändra vissa HTML-sidor innan de når browsern), men en användning skulle vara att den skulle kunna ge mig gula smileys när sidan frågar efter de gröna. På så sätt kan jag också se vilken smiley som används. En enkel lösning på ett klurigt problem. Om jag orkar göra den så klar att någon annan än jag kan använda den så kan de som är intresserade få tillgång till den.
 
Top