Nekromanti Artikelförslag & Specialritade bilder.

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hur är det med bilder till sina artiklar. Det är så att jag en längre tid har haft en idé till en lite mer rubbad artikel som skulle må bra av illustrationer som är specialritade för den.
Artikelförslaget (som jag har börjat småskriva på) är såhär.

En reklamsida för "Monsters & Dungeons inc.".
Detta låter kanske underligt och det är det. En sida där M&D gör reklam för sina arkitekturiska underverk, och sin monsteruppfödning.
Den kommer förklara saker som rollspelare funderat över sedan AD&Ds uppkomst, exempelvis:

Vem bygger alla Dungeons och varför?

Hur kommer det sig att det finns massor av olika monster i dessa, och vad lever de egenteligen på, trivs det där tillsammans, vad gör de på fritden?

Vars kommer alla magiska föremål ifrån som bara ligger och skräpar överallt?

OSV.

En slags reklam för att locka superondingar att bygga sin egen dungeon, eller rättare sagt hyra "M&D.inc" för att göra det. Dessa snickrar med lätthet upp slemmiga fängelshålor med monster, fällor, magiska föremål och alla möjliga ohyggligheter för den superskurk som kan betala för sig.

Jag hade tänkt mig en reklamliknande sida med en logga för "M&D.inc" samt diverse bilder där man bland annat kan se trollkarlar som sitter och kastar besvärjelser efter beställning på föremål som sakta far förbi på ett rullband?

Ja vad tros om en sådan artikel?
Långt ifrån seriös men kan nog vara rätt så kul i tidningen.
Funkar även för de som spelar datorspel likt Baldurs Gate och liknande där man tillbringar mycket av sin tid i Dungeons.
Eventuellt så skulle man kunna smyga in den bland de andra reklamsidorna!

Ja hur som helst.
Säg vad ni tycker...

Petter Nallo

Only dead fish float with the stream.
 

Johan Linder

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
13
Jag tycker det låter som en riktigt bra artikel, klart värdig Codex. Om du saknar en tecknare så skicka ett e-mail till mfa@du.se och fråga lite snällt. Han heter Magnus Fallgren (Har haft några illustrationer i tidigare codex) och är väldigt duktig (och snabb) när det gäller beställningsjobb.

Lycka till!

Johan Linder
Design Codex
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tycker det låter som en kul idé!

Kommer genast på ett äventyrsuppslag:
RP för ett uppdrag att utföra (av en gammal gubbe på ett värdshus =]) men när de kommer till dungen så är den inte färdigbyggd, de möter halvfärdiga gångar, byggmaskiner och en irriterad förman som klagar på att de aldrig får den tid de behöver för att bygga etc.

Ett annat uppslag kan vara att de kommer bakvägen, får se de gömda gångarna som monstren tar sig fram igenom, kanske har de i uppdrag att kolla upp att alla monster utför sina uppgifter å sånt. De kan ramla på fikarummet för allehanda monster som sitter och berättar om dråpliga händelser de råkat ut för och skryter om vilka hjältar de träffat på.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
*garv*

Låter som ett par roliga och fråpliga idéer. Påminner mig om det fullkomligt makalösa/Bisarra sinkadusäventyret "Krugal Vylses komplex".
Något av det bästa som gjorts :)

Only dead fish float with the stream.
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Fallgren

Hmm, tyvärr fungerar inte fallgrens mfa@du.se som den ska så han får aldrig mejlen som skickas dit... Ska ta och fråga honom om han har någon annan adress som man kan nå honom på.

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Föresten

gt98mfa@du.se är det men den fungerar tydligen inte heller... Ska försöka dra ur Magnus någon fungerande adress så fort han kommer tillbaka från sin semester.


Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 
Top