Nekromanti Art by Jakobsson

jjacobsson

Veteran
Joined
5 Nov 2012
Messages
72
Tjena.
Vet inte om det finns någon illustrationssida här? Personligen tyckte jag alltid att den var trevlig i det förra forumet. Men jag slänger till en bild här iaf, ingen ide att den bara ligger på hårddisken :)

 

Attachments

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Himmel vad med fluktare det dräller av i skogarna.
Skämt åsido, det där är grymt snyggt! :)
Är det digi-painting? Hur lång tid tog den att göra?
 

jjacobsson

Veteran
Joined
5 Nov 2012
Messages
72
Tack, tror jag :)
Vet inte hur lång tid riktigt, det är någon eller några timmar utspridda på kvällar under 2-3 veckor. Färgbilder likt denna brukar jag göra i Photoshop och använder en Wacom cintiq 12". Ska jag göra mer comic book style så använder jag hellre Mangastudio pga bättre "penslar" och riktig b&w känsla (inga gråskalor).
JJoghans said:
Cool. :) Jag önskar jag hade råd med en Cintiq - jag nöjer mig med en Intuos 2 från det glåmiga 90-talet. ;) Jag brukade hålla på i Photoshop och OpenCanvas, men det var längesedan jag gjorde något annat än kartor.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,162
Fint, men tror bilden hade fått bättre kompossition om du delade den i två delar i höjd med mittlinjen. Just nu så verkar det vara två skiljda händelser som pågår.
jjacobsson said:
Förstår inte riktigt vad du menar, tycker det är ganska tydligt att alla händelser riktas mot mötet mellan äventyraren och Bäckanymfen. Jag tror dock att möjligen Dvärgarna borde flyttas längre inåt i bilden, de har nog hamnat lite för nära och kan inte riktigt se händelsen från klippan.
obak said:
Dvägarnas ser ut att spana på älg-ryttaren och hans beväpnade hantlangare som om dom låg i bakhåll. Älg-ryttaren och hans kumpaner verkar vara på krigsstigen, killen i förgrunden och dvärgarna verkar smyga, killen som tar emot svärdet verkar inte lägga märke till någon av dem.

Delar jag bilden på mitten så får jag två historier som hänger bättre ihop för mig, "Arvid smyger på Uthred som mottager svärdet från damein i sjön" och "Snorri och Grymm i bakhåll för skogstrollen"
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,976
Location
Ludvika
Jättehärlig stil! Dig tänker jag hålla ett skarpt öga på i framtiden, i hopp om att du lägger upp mer sånt här.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jjacobson, vad tar du för svartvita monsterbilder mot vit bakgrund? Och färgbilder, typ den du postade här? Maila mig på tomasarfert at gmail punkt com

/Tomas på SagaGames
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Mycket trevlig bild!

Jag vill också veta vad du tar för svartvita bilder med väldigt vit bakgrund? Typ enkla scener med karaktärer, strid, monster, porträtt etc. PMa mig hemskt gärna.
 
Top