jjacobsson
Veteran
JJoghans said:Cool.Jag önskar jag hade råd med en Cintiq - jag nöjer mig med en Intuos 2 från det glåmiga 90-talet.
Jag brukade hålla på i Photoshop och OpenCanvas, men det var längesedan jag gjorde något annat än kartor.
jjacobsson said:Förstår inte riktigt vad du menar, tycker det är ganska tydligt att alla händelser riktas mot mötet mellan äventyraren och Bäckanymfen. Jag tror dock att möjligen Dvärgarna borde flyttas längre inåt i bilden, de har nog hamnat lite för nära och kan inte riktigt se händelsen från klippan.
obak said:Dvägarnas ser ut att spana på älg-ryttaren och hans beväpnade hantlangare som om dom låg i bakhåll. Älg-ryttaren och hans kumpaner verkar vara på krigsstigen, killen i förgrunden och dvärgarna verkar smyga, killen som tar emot svärdet verkar inte lägga märke till någon av dem.
Delar jag bilden på mitten så får jag två historier som hänger bättre ihop för mig, "Arvid smyger på Uthred som mottager svärdet från damein i sjön" och "Snorri och Grymm i bakhåll för skogstrollen"